۳ پایگاه پشتیبان ۲۷ ایستگاه بادسنج و برف‌سنج در تهران افتتاح می‌شود

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به آغاز به کار ارزیابی HSE در مدارس تهران گفت: روز شنبه، افتتاح‌های متعددی در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری خواهیم داشت.

به گزارش شهر به نقل از عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی‌شهرداری تهران درخصوص برنامه‌های افتتاحی روز شنبه ۳ تیرماه شهرداری تهران عنوان کرد: روز شنبه همزمان با پنجاه ونهمین رویداد امیدوافتخار، افتتاح‌های متعددی در سازمان پیشگیری ومدیریت بحران شهر تهران با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری خواهیم داشت.

وی در خصوص جزئیات پروژه‌های افتتاحی گفت: با توجه به اهمیت آمادگی لازم در پایتخت برای مواجهه با بحران‌های احتمالی و تراکم بالای شهر تهران، افتتاح ۳ پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران در مناطق ۱، ۱۵ و ۲۲ یکی از موارد بسیار حائز اهمیتی بود تا در صورت مواجهه با حوادث احتمالی، کارهای امدادرسانی، کمک و پشتیبانی و پیشگیری از آسیب به موقع و موثر واقع شود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌المللی شهرداری تهران همچنین به افتتاح ۸ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در ۸ پایگاه سطح شهر نیز اشاره کرد و افزود: در خصوص اجرای آزمایشی تامین انرژی تجدیدپذیر و بهبود سطح تامین انرژی در راستای مدیریت بحران با معاون علمی‌وفناوری رئیس جمهور مذاکره شد و با سرمایه‌گذاری دفتر برنامه توسعه ملل متحد ۸ نیروگاه کوچک مقیاس در دستورکار قرار گرفت و روز شنبه بهره‌برداری خواهد شد. ۵۰۰هزار دلار از مجموع هزینه‌های این ۸ پروژه خورشیدی، توسط دفتر برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) تامین شد.

محمدخانی افتتاح ایستگاه‌ها و پایگاه‌های باد و برف‌سنج را از دیگر برنامه‌های روز شنبه عنوان کرد و ادامه داد: پایش مخاطرات جوی و سامانه‌های پایش از دیگر موارد مورد توجه شهردار بود که در دستور کار قرار گرفت. روز شنبه ۲۲ ایستگاه بادسنج و ۵ ایستگاه برف‌سنج راه‌اندازی می‌شود که حدود ۳ میلیارد تومان برای آن‌ها هزینه شده است.

سخنگوی شهردار تهران از رونمایی خودروهای فرماندهی، موتورسیکلت‌های عملیاتی و خودروی جرثقیل در راستای تامین تجهیزات سنگین سازمان پیشگیری و مدیریت بحران خبر داد و گفت: آغاز به کار پروژه ارزیابی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) مدارس تهران در افتتاح‌های روز شنبه، از دیگر مواردی است که آغاز آن در دستور کار روز شنبه است. از این‌رو، با مراجعه تیم‌های تخصصی به مدارس منتخب، نسبت به بررسی مخاطرات و جمع‌آوری داده‌ها و اعلام به مسئولان اموزش‌وپرورش اقدام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور حفظ امنیت و ارامش خاطر شهروندان، پروژهای زیرساختی در حوزه مدیریت بحران پایتخت تامین مالی و حمایت‌های لازم را خواهند داشت و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، تامین تجهیزات زیرساختی و موثر در این بخش افتتاح‌های بیشتری را نیز تا پایان سال رقم خواهد زد.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
کد خبر: 38279

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =