همراهی شهروندان  منطقه ۲  در پویش "نه به کیسه پلاستیکی "

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۲ ازتوزیع کیسه های پارچه ای و اجرایبرنامه های آموزشی و فرهنگی در فروشگاه شهروند بهرود و بازار تره بارصادقیه خبرداد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، علی اصغر طاهری با اشاره به تاثیرات مخرب زیست محیطی  کیسه‌های پلاستیکی گفت: به منظور تغییر سبک زندگی شهروندان در راستای کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، برنامه‌های آموزشی و فرهنگی همراه با توزیع کیسه های پارچه ای  اجرا می‌شود.

وی افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته بیش از دوهزار کیسه پارچه ای در یک برنامه یکماهه در بازار تره بار صادقیه به صورت رایگان توزیع می شود.

طاهری  با بیان اینکه جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌ها پلاستیکی مبحث مورد تاکید در برنامه‌های آموزشی و فرهنگی است گفت: در همین راستا با استقرار ایستگاه اطلاع رسانی و آموزشی و توزیع کیسه‌های پارچه‌ای، از شهروندان دعوت می‌شود تا در حفاظت از محیط زیست مشارکت کنند.

وی درادامه به راه اندازی صندوق سبز در فروشگاه شهروند بهرود اشاره کرد و گفت: به منظور آگاه‌سازی شهروندان در رابطه با مخاطرات استفاده از کیسه‌های یکبار مصرف پلاستیکی و نهادینه‌ساختن الگوهای فرهنگی در زمینه کاهش استفاده از این مواد، شهروندانی که  از کیسه پارچه ای استفاده می کنند مشخصات آنان اخذ شده و ضمن عضویت در باشگاه مشتریان فروشگاه شهروند، علاوه بر درج امتیاز در فاکتور، در قرعه کشی پایان ماه مخصوص این طرح شرکت داده می‌شود، و به برندگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 38310

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =