برگزاری جلسه فوری بین دولت، شهرداری و ایران‌خودرو برای تسریع در ورود ۶۳۰ ون به ناوگان تاکسیرانی تهران

رونمایی از ۶۳۰ دستگاه ون برای ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران خبری بود که چند ماه پیش در رسانه ها منتشر شد. با این حال شهرداری تهران به تعهدات خود برای ورود ۱۹۵ دستگاه جامه عمل پوشانده است؛ اما خبری از تعهدات وزارت کشور نیست.

به گزارش خبرنگار شهر؛ رونمایی از ۶۳۰ دستگاه ون برای ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران خبری بود که چند ماه پیش در رسانه ها منتشر شد. با این حال شهرداری تهران به تعهدات خود برای ورود ۱۹۵ دستگاه جامه عمل پوشانده است. اما خبری از تعهدات وزارت کشور نیست. امین رهبر، مدیر نوسازی ناوگان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در خصوص این مساله اظهار کرد: تحویل ۱۹۵ دستگاه ون از محل ۶۳۰ دستگاه ون در مراحل شماره گذاری قرار دارد که این ون ها با حمایت شهرداری تهران تهیه شده است.

وی افزود: برای الباقی این ون ها تاکنون از سوی وزارت کشور ابلاغی صادر نشده است. این ۱۹۵ دستگاه در طرح شاتل سرویس که برای نخستین بار در ایران اجرا خواهد شد، مورد استفاده قرار می گیرد. این سرویس به مساله در دسترس بودن ناوگان در ساعات مختلف به‌ ویژه در زمان پیک ترافیک و رفع نگرانی درباره هزینه‌های سفر، کمک می‌کند.

پایتخت طبق گفته شهردار تهران به چند تکان اساسی برای رشد و پیشرفت ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز دارد. آب رفتن تعداد اتوبوس، بی توجهی به اورهال و بازسازی قطعات وسایل نقلیه و کمبود ون و تاکسی در دوره پیشین مدیریت شهری باعث شده است تا مردم در صف وسایل نقلیه عمومی بمانند و وقت شان را در خیابان ها و ایستگاه ها تلف کنند.

به این منظور برای چرایی عدم انجام تعهدات وزارت کشور به گفت‌وگو با سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران پرداختیم.

وی در برابر این سوال که چرا خبری از سوی دولت برای تامین اعتبار مورد نیاز ون های باقی مانده نیست، خاطرنشان کرد: به هر حال باید یک جلسه فوری با سه مجموعه دخیل یعنی وزارت کشور، شهرداری تهران و شرکت ایران‌خودرو برگزار بشود تا گیر کار را پیدا و مشکل آن را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری نباید تمام هزینه ۶۳۰ ون را بپردازد، بیان کرد: آنچه مطرح شده است که شهرداری تهران باید ۱۰۰ درصد پول را بدهیم ابهام دارد. وقتی قرار بود دولت تا ۸۰ درصد هزینه ها را بپردازد دلیلی ندارد که ما از این حق یارانه تهران چشم پوشی کنیم و پول کامل بدهیم. اگر پول کامل باشد همه خودرو سازها از این خودروها دارند. بنابراین این موضوع در دست پیگیری است تا به وضعیت مطلوبی در حوزه حمل و نقل برسیم.

به این ترتیب حل مشکلات حمل و نقلی پایتخت نشینان موضوعی است که به صورت مداوم از سمت شورای شهر و شهرداری تهران پیگیری می‌شود. باتوجه به افزایش چشمگیر بودجه حمل و نقل در سال جاری امید بسیاری به رشد نمایان این حوزه وجود دارد.

انتهای پیام/

۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 38414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =