پیش‌بینی رشد ۹۴ درصدی درآمدهای ستاد معاینه فنی در سال جاری/ ۵۵ درصد تصادفات خودروهای سنگین به دلیل نقص ترمز است

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: برآورد ما درآمد ۸۰۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی و هزینه‌کرد ۸۰ میلیارد تومانی این ستاد در سال جاری است که ستاد را از زیان انباشته خارج کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، شادی مالکی در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی این ستاد برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گفت: ابهام در مورد تداوم فعالیت شرکت که در بندهای گزارش حسابرسی آمده به این دلیل است که در سه سال گذشته تغییری در نرخ گذاری اتفاق نیفتاده بود که چون توسط دولت انجام می شود از اختیار شهرداری خارج است.

وی افزود: ما افزایش ۵۸ درصدی حقوق را داشتیم و از سویی دیگر شیوع کرونا نیز منجر به افت چشمگیر مراجعه به مراکز معاینه فنی شد که شرکت را دچار زیان انباشته کرد.

مالکی با بیان اینکه معاینه فنی علاوه بر کاهش آلودگی هوا در کاهش تصادفات اثرگذار است، یادآور شد: ۵۵ درصد تصادفات خودروهای سنگین به دلیل مشکلات ترمز آنهاست یا در خودروهای سبک بیش از ۲۰ درصد نقص ایمنی منجر به تصادفات فوتی می شود؛ لذا درخواست می کنیم که به ستاد معاینه فنی به چشم شرکت درآمدزا نگاه نشود.

وی با اشاره به پیش بینی افزایش ۳۰ میلیارد تومانی درآمد ستاد با توجه به افزایش ۱۲ درصدی مراجعات، تصریح کرد: پس از الکترونیکی شدن نوبت دهی، شاهد افزایش سه درصدی مراجعات بودیم و شهروندان از پرداخت عوارض و دریافت نوبت اینترنتی استقبال کردند. بر اساس همین استقبال ها، درآمدهای ما ۶۴ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه تنوع خدمات در مراکز افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: درآمد سال جاری ستاد نسبت به سال های قبل ۹۴ درصد رشد خواهد داشت. ما توانستیم یارانه ای را از سوی شهرداری دریافت کنیم و برآورد کردیم که ۸۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان درآمد و ۸۰ میلیارد تومان هزینه داشته باشیم و با همین روند از زیان انباشته خارج خواهیم شد.

وی با اعلام اینکه بدهی مالیاتی سال گذشته به عنوان دارایی انتقالی شناسایی نشده است، یادآور شد: در بخش تغییرات در هیئت مدیره، مستندات این تغییرات قابل ارائه است؛ چون در ایام منتهی به پایان سال انجام شده بود، فرصت ارائه آن به حسابرس وجود نداشت.

انتهای پیام/

۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 38493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =