ارائه خدمات حقوقی رایگان به شهروندان در سرای محلات

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با قوه قضائیه با هدف ارائه خدمات حقوقی رایگان به شهروندان در سراهای محلات شهر تهران خبر داد.

محمد امین توکلی زاده در گفت و گو با خبرنگار شهر با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مشترک با قوه قضائیه با هدف ارائه خدمات حقوقی رایگان  به شهروندان در سراهای محلات شهر تهران گفت: تفاهم نامه مشترک معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌قضاییه به منظور ارائه خدمات حقوقی رایگان به شهروندان در  ۲۲ سرای محله شهر تهران با حضور مهدی اقراریان، عضو شورای اسلامی شهر تهران و حسن عبدلیان پور، رئیس مرکز وکلا؛ کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به امضا رسید.

وی افزود: همزمان با هفته قوه قضاییه و در راستای ارائه خدمات آموزشی به گروه‌های مختلف جامعه و توانمندسازی شهروندان با آگاهی‌بخشی حقوقی، فرهنگ سازی، ارتقای دانش حقوقی آنها و رویکرد تعاملی با سازمان‌های فعال در حوزه حقوق شهروندی این تفاهم نامه منعقد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: این تفاهم نامه به نفع مردم خواهد بود و جزو وظایف ذاتی ما است که بتوانیم به مردم در موضوعات مختلف خدمت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز به دلایلی چون پیچیدگی های دنیای مدرن اگر دانش مردم بالا نرود، دچار مشکل می شوند و در پس آن آسیب خواهند دید، تاکید کرد: یکی از مراکزی که می تواند به بالا بردن دانش شهروندان از آسیب دیدگی آنها جلوگیری کند، مرکز وکلا است. امیدواریم دایره همکاری ها و خدمت رسانی به مردم را به مرور گسترده تر کنیم تا کار به نفع مردم شهر به سرانجام برسد.

معاون شهردار تهران با اشاره به بُعد تحول نرم افزاری شهر که از برنامه‌های اصلی مدیریت شهری در این دوره است، بیان کرد: چنین اقدامات مهمی بدون همکاری، هم افزایی، کار قرارگاهی و در کنار هم قرار گرفتن خادمان مردم در دستگاه‌های مختلف انجام نمی شود. امیدواریم  موفقیت در چنین کارهایی سرلوحه اقدامات آتی باشد.

توکلی زاده یادآور شد: ۳۵۲ سرای محله و خانه های زیرمجموعه این سراها رابطه وسیعی با مردم در سطح محلات برقرار کرده اند. یکی از خدماتی که در این سراها تقدیم مردم می شود، آموزش شهروندی است که با شعار رسیدن به شهروند متعالی خدمت رسانی می کند.

انتهای پیام/

۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 38499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =