تجلیل از شهروندان برتر جشنواره قرآنی آرمان در باب الرضای تهران

سه شهروند منطقه ۱۵ به عنوان برگزیدگان جشنواره قرآنی آرمان طی مراسم معنوی که همزمان با سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) در مسجد سیدالشهدا (ع) برگزار شد؛ تجلیل شدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵؛ مهدی اسمعیلی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام مطلب فوق افزود: جشنواره قرآنی آرمان همزمان با روزهای ماه مبارک رمضان آغاز شد و شهروندان منطقه ۱۵ در کنار سایر شهروندان تهرانی و نیز هم‌میهنانی از سراسر ایران اسلامی و حتی مشتاقان کلام وحی از کشورهای اسلامی همسایه در این جشنواره شرکت کردند.

اسمعیلی با اشاره به اینکه شهروندان منطقه ۱۵ مردمان مومن، متدین و ولایی و دارای افتخاراتی در زمینه قرآنی هستند، یادآور شد: این منطقه با دارا بودن ۱۹خانه قرآن در سرای محلات، ۱۷۵۲نفر قرآن پژوه، ۲۰۲ نفر (۲ نفر روشندل) حافظ کل و بخشی از قرآن کریم و ۱۶ باب دارالقرآن فعال بوده و مساجد و پایگاه‌های بسیج و پایگاه‌های خانگی سطح منطقه نیز به صورت مستمر و پویا  با برگزاری کلاس‌های آموزش، تفسیر، ترتیل، تجوید و حفظ قرآن کریم در حال ارائه محتوا به جوانان به عنوان سرمایه های آینده ایران اسلامی هستند.

به گفته وی؛ این جشنواره بین المللی با همکاری رادیو قرآن، شورای عالی قرآنی و با محوریت سوره مبارکه حجرات در ۳ بخش حفظ، قرائت و مفاهیم و همچنین قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) در رده های سنی مختلف (کودکان، جوانان، نوجوانان و بانوان) از اسفند ۱۴۰۱ به اجرا درآمد.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه در ادامه خاطرنشان کرد: باعث افتخار است که از بین منتخبین جشنواره قرآنی آرمان که با حضور داوران بین المللی و اساتید برجسته قرآنی برگزار شد؛ سه نفر از برگزیدگان از شهروندان منطقه ۱۵ بودند.

اسمعیلی یادآور شد: قرائت مجلسی، تواشیح و مرثیه سرایی به مناسبت شهادت امام محمدباقر(ع) از جمله برنامه های این مراسم معنوی بود که در پایان برگزیدگان منطقه ۱۵ در جشنواره قرآنی آرمان؛ علی نیکوکاران، محمدحسن نکونام، محمدحسین محمودی با اهدا لوح سپاس و هدیه تجلیل شدند.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه به شهروندان منطقه نوید داد: دوره‌های آموزشی قرآن با هدف غنی سازی اوقات فراغت تابستانه و ایجاد بستر مناسب جهت رشد آرایه های قرآنی و صفات فاضله انسانی با حضور استاد امیری قاری بین المللی از امشب در مسجد سیدالشهداء آغاز شد و علاقمندان دوشنبه های هر هفته بعد از نماز مغرب و عشاء می توانند در این دوره شرکت کنند.

انتهای پیام/

۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 38507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =