برپایی جشن عید قربان و عرضه دام بهداشتی در شمال تهران

شهردار منطقه یک : ویژه برنامه های فرهنگی و اجتماعی و عرضه دام بهداشتی به مناسبت فرارسیدن روز عرفه و عید قربان در شمال تهران اجرا می شود.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید مهدی صباغ اعلام کرد: در آستانه فرارسیدن اعیاد دهه ولایت همزمان با روز عرفه و عید قربان برنامه های فرهنگی همراه با اجرای گروه سرود، غرفه های فرهنگی و ... در محل قربانگاه ازگل برگزار می شود.

وی افزود: ویژه برنامه های فرهنگی و اجتماعی دهه ولایت با همکاری و اقدامات حمایتی شهرداری منطقه یک در مساجد، حسینیه ها و امامزادگان (ع) به اجرا می رسد و همچنین با محوریت اداره ساماندهی خدمات شهری منطقه یک در راستای خدمات رسانی به شهروندان جهت تأمین دام بهداشتی مورد نیاز و اجابت سنت حسنه قربانی، نسبت به برپایی محل عرضه بهداشتی دام در ازگل، ابتدای خیابان گلچین جنوبی اقدام شده است.

صباغ این اقدام را در راستای جلوگیری از انتشار آلودگی زیست محیطی در سطح محدوده منطقه و همچنین ساماندهی اشخاصی که در ایام عرفه و عید سعید قربان در امور دام زنده فعال هستند دانست و گفت: این مرکز در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع با چهار آغل، برای عرضه حدود ۸۵۰ رأس گوسفند احداث شده است و شهروندان می توانند از صبحگاه روزهای هفتم و هشتم تیرماه که مصادف با روز عرفه و عید سعید قربان است با مراجعه به این مکان قربانی خود را انجام دهند.

شهردار منطقه یک تصریح کرد: در این مرکزسیستم توزین دقیق، معاینه دام ها قبل از ذبح توسط دامپزشکان مجرب، ذبح اسلامی در حضور کارشناس امور مذهبی و خرد کردن تنه گوسفندان آماده سازی شده است.

انتهای پیام/

۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 38525

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =