فرصت حضور در مجمع زمینه‌ساز ایده‌پردازی‌های خلاقانه برای جوانان خواهد بود

اختتامیه سومین و افتتاحیه چهارمین دوره کارآموزی مجمع شهرداران آسیایی با حضور چهره‌هایی چون "علیرضا نادعلی" سخنگو و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، "پیمان آقایی" رئیس مرکز بین الملل دانشگاه پیام‌نور و همچنین "مجتبی سلطانی" معاون حقوقی و پارلمانی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجمع شهرداران آسیایی این نهاد بین المللی با رسالت خطیر شناسایی، توانمندسازی و افزایش تجربه کاری دانشجویان یا فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط با بین‌الملل و یا مدیریت شهری اختتامیه سومین و افتتاحیه چهارمین دوره کارآموزی خود را برگزار کرد.

این نشست با حضور چهره های فعال دانشگاهی و شهری در حوزه بین الملل از جمله "علیرضا نادعلی" سخنگو و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، "پیمان آقایی" رئیس مرکز بین الملل دانشگاه پیام‌نورو همچنین "مجتبی سلطانی" معاون حقوقی و پارلمانی این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه کارآموزان دوره قبل به نقل خاطرات و تجربیات حضور خود در مجمع و کارآموزان جدید نیز به معرفی خود و اهداف حضورشان در این مکان پرداختند.

*فرصت حضور در مجمع زمینه ساز ایده پردازی های خلاقانه خواهد بود

سپس دکتر "حمید رضا غلامزاده" دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی ضمن خیر مقدم به کارآموزان جدید و آرزوی موفقیت برای کارآموزان دوره قبل فرصت استفاده از ظرفیت حضور در مجمع شهرداران آسیایی را زمان مغتنمی دانست که شرایط ایده پردازی های خلاقانه را برای جوانان علاقه مند فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت نظم در این مسیر خاطر نشان کرد: در این فرصت کوتاه شش ماهه حداکثر بهره را ببرید و سعی کنید از مجموعه ای که به دنبال پرورش استعدادهای حداکثری شماست، مطالبه داشته باشید.

در ادامه "مجتبی سلطانی" معاون حقوقی و پارلمانی دانشگاه پیام نور در خصوص اهداف تشکیل بخش بین الملل دانشگاه پیام نور گفت: این بخش از دانشگاه با انگیزه های مختلف ایجاد شد که یکی از آنها ساماندهی دانشجویانی بود که مهاجرت کرده اند.

وی ادامه داد: این دانشجویان در دانشگاههایی مثل ترکیه و... در فضایی قرار میگرفتند که هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی نداشت.

معاون حقوقی و پارلمانی دانشگاه پیام نوربخش دیگر دانشجویان مهاجر را مشمول دانشجویانی دانست که به اروپا و کانادا مهاجرت کرده اند اما اما علقه زیادی یه ایران و فرهنگ ایرانی دارند فلذااین افراد نیز می توانستند از جمله افراد جامعه هدف پذیرش دربخش بین الملل دانشگاه پیام نور باشند.

  • *جذب دانشجو در بخش بین الملل دانشگاه پیان نور فراتر از پیش بینی برنامه ششم توسعه بود/ دانشگاه پیام نور افغانستان به پیشنهاد و پافشاری شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تشکیل شد

سلطانی در پایان سخنان خود با بیان اینکه ما در بخش بین الملل دانشگاه پیام نور فراتر از برنامه ۶ توسعه توانستیم دانشجوی خارجی جذب کنیم، گفت: مهمترین تجربه موفق ما دراین زمینه در کشورهای امارات متحده عربی ، افغانستان و اربیل عراق بوده است و البته پایه گذاربخش افغانستان دانشگاه پیام نور که امروز تنها۱۵۰۰دانشجوی مستقر در کابل دارد، شخص شهید بزرگوار «سپهبد حاج قاسم سلیمانی» بود.

  • *نگاه ما به حوزه مقاومت نگاه تمدنی و تاثیر گزاری بر کشورهای پیرامونی است

سخنران بعدی این مراسم "پیمان آقایی" رئیس مرکزبین الملل دانشگاه پیام‌نور بود که سخنان خود را با این جمله آغاز کرد:«انسان های موفق کسانی هستند که از اتفافات بین المللی جا نمانند و تحولات پیرامونی خود رابه خوبی بشناسند»

وی ادامه داد: اساسا جوانانی که باحوزه بین الملل در ارتباط هستند، آینده درخشانی در انتظارشان خواهد بود بر همین منوال حضور شما را به واسطه علاقه مندی تان به حوزه دیپلماتیک به فال نیک می گیریم.

رئیس مرکزبین الملل دانشگاه پیام‌نور با اشاره به اقدامات دانشگاه متبوع خود گفت:دانشگاه پیام نور برای نظام یک فرصت است چون اساسا نگاه ما به حوزه مقاومت نگاه تمدنی است و تمایل داریم حضور ما در این جغرافیایی که هستیم تاثیرگزاری بر کشورهای اطراف باشد.

*حضور جوانان در محافل دیپلماتیک همراه با دغدغه ایدئولوژیک باشد

در ادامه این نشت صمیمانه "علیرضا نادعلی" نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و سخنگوی شورای شهرتهران درخصوص ضرورت تعامل بین المللی در کشور گفت: این تعامل قطعا ضرورت حضور در عرصه های جهانی است و اصولا مردم ما در سال۵۷ انقلابی را به پیروزی رساندند که یک حرف بزرگ تمدنی داشت.وی ادامه داد این حرف باید آفاق را درنوردد و به گوش جهان برسد اما متاسفانه امروز به اندازه بزرگی حرفمان اقدامی انجام نداده ایم.

نادعلی در توضیح سخنان خود گفت:نگاه ما به جهان نگاهی تمدنی است و رویکردمان نیز نباید جدای از این نگاه باشد، اما هنوز به این بلوغ و پختگی در مسیر نگاه تمدنی و پذیرش مهاجر نرسیده ایم.

سخنگوی شورای شهرتهران در پایان سخنان خود با مخاطب قراردادان کارآموزانی که به تازگی حضور خود در یک محفل بین المللی را تجربه می کردند گفت:حضور شما در محافلی از این دست چنانچه آمیخته با دغدغه های ایدئولوژیک باشد نقش آفرینی شما در آینده را تاثیر پذیرتر خواهد کرد.

انتهای پیام

۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 38527

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =