تحقق ٢٨٧ درصدی بودجه شهرداری در سال جاری/ تاکید بر اهمیت مدیریت مالی پایتخت

سخنگوی شهرداری تهران گفت: در بهار سال جاری درآمد ۱۷۴۰۰ میلیارد تومانی در شهرداری تهران محقق شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲۸۷ درصدی داشته است.

به گزارش شهر، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در خصوص درآمد شهرداری تهران در سال گذشته، اظهار کرد: تحقق ۱۴۳ درصدی بودجه شهرداری تهران در سال گذشته، بی‌سابقه بود. بودجه شهرداری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان بود و حدود ۷۲ هزار میلیارد درآمد محقق شد.

وی درباره وضعیت درآمدی شهرداری در سال جاری افزود: در ۳ ماه نخست سال ۱۴۰۱، ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم. موفق شدیم این رقم را در ۳ ماه نخست سال جاری به ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برسانیم که نشان‌دهنده رشد چشمگیر ۲۸۷ درصدی است.

محمدخانی با اشاره به درآمدهای پایدار به دست آمده در فصل بهار اظهار کرد: با تلاش معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ۳ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲، ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد مذکور، از محل درآمدهای پایدار کسب شده است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در پاسخ به محل درآمدهای شهرداری تهران توضیح داد: بخشی از درآمدهای شهرداری پایتخت از بخش درآمدهای پایدار داخلی و خارج از شهرداری اعم از درآمدهای حاصل از عوارض و مالیات، فروش سوخت و سیگار، آلایندگی‌ها، ارزش افزوده کالاهای وارداتی در گمرک، نقل و انتقال ثبت و بهای مدیریت پسماند و عوارض کسب و پیشه که در پایان هر سال صادر می‌شود، وصول می‌شود. بخش دیگر مانند عوارض نوسازی باید مستقیم از مردم اخذ شود که به نوعی ناپایدار محسوب می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت مدیریت مالی پایتخت بر اساس منابع پایدار و عدم تشدید بار مالی بر شهروندان بیان کرد: شهرداری تهران نمی‌خواهد برای کسب درآمد به مردم فشار وارد کن و تلاش داریم درآمد خود را از محل درآمدهای پایدار و مشارکت‌ها و مولدسازی‌هایی کسب کنیم که مجرای قانونی دارند.

محمدخانی در پایان درباره پیش‌بینی تحقق بودجه سال جاری تصریح کرد: با توجه به تلاش همه‌جانبه همکارانم برای تأمین مالی گسترده به منظور پرداخت حقوق و دستمزد و جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی شهر، پیش‌بینی می‌شود در انتهای سال جاری، ۲۰۰ درصد نسبت به سقف بودجه، درآمد محقق کنیم.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 38556

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =