پیش‌بینی برای تحقق درآمدهای شهرداری در سال ۱۴۰۲/ امسال بیشتر از سقف، بودجه را محقق می‌کنیم

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: برای امسال برنامه‌ریزی انجام شده تا بیشتر از سقف بودجه را محقق کنیم.

به گزارش شهر، سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران در خصوص وضعیت درآمدی شهرداری تهران در سال گذشته اظهار کرد: بودجه ۱۴۰۱ با تحقق ۱۴۳ درصدی، علائم خوب و نتایج امیدوار کننده‌ای را نشان داده است. این علائم نشان می‌دهد، اتفاقات خوب و گشایش‌های جدیدی در شهرداری رخ می‌دهد.

وی افزود: وضعیت شهرداری از بی‌حالی و خمودگی خارج شده است. در سال گذشته ادعا کردیم، به سمت احیای بافت‌های فرسوده می‌رویم که با همکاری شهرداری انجام شده و این روند ادامه دارد. چهره شهر زیباتر شده و کارهای خدماتی و عمرانی در آن افزایش یافته است.

آقامیری در ادامه بیان کرد: محقق شدن سقف بودجه، به عملی شدن اهداف و برنامه‌ریزی‌ها کمک بسیاری می‌کند. فعالیت‌های عمرانی و خدماتی با تحقق بودجه به راحتی صورت می‌گیرد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر در خصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: برای امسال نیز برنامه‌ریزی انجام شده تا بیشتر از سقف بودجه را محقق کنیم. در تبصره‌ها پیش‌بینی شده، اگر درآمدها بیشتر از سقف بودجه تحقق یابد، در چه مواردی مصرف شود.  

وی با اشاره به قرارگاه جهادی مسکن نیز عنوان کرد: تشکیل قرارگاه مسکن اتفاق خوبی است. تاکنون توانستیم تفاهم‌نامه ساخت ۵۵۰ هزار واحد مسکن را امضا کنیم. برای ۱۴۸ هزار واحد از این ۵۵۰ هزار واحد، پروانه صادر شده و در انتظار مرحله اجرایی هستند. البته ساخت مسکن می‌تواند محل درآمد برای شهرداری باشد، اما هدف رونق ساخت‌وساز است و قرارگاه مسکن می‌تواند به نهضت ملی مسکن هم کمک کند.  

آقامیری با بیان اینکه طبق ضوابط طرح‌های تفضیلی را در زمین‌ها بارگزاری کردیم، ادامه داد: تلاش می‌کنیم خلاء کمبود مسکن در تهران را پر کنیم و علاوه بر پاسخگویی به تقاضای شهروندان، در راستای رفع نیاز مسکن آن‌ها گام خواهیم برداشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 38558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =