ارتقای شغلی ۶ هزار نفر از کارکنان شهرداری تهران به مناسبت عید سعید غدیر

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران از ارتقای شغلی ۶ هزار نفر از کارکنان شهرداری تهران به مناسبت عید سعید غدیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، مجید باقری در مراسم تقدیر از منتخبین دوره آموزشی بینش مطهر سیر مطالعاتی آثار شهید مرتضی مطهری(بینش مطهر) که با حضور محمد علی الفت پور رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری و حجت الاسلام و المسلمین آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران، در سالن ایران زمین برگزار شد، گفت: خبر خوب شهرداری تهران برای پرسنل این است که به مناسبت عید سعید غدیر حدود ۶ هزار نفر از کارکنان شهرداری تهران ارتقای شغلی می یابند و احکام جدید برای آنها صادر می شود.

وی در ادامه ضمن تبریک عید سعید قربان و روز عرفه افزود: امروز از روزهایی است که در فرهنگ دینی ما از جایگاه خوبی برخوردار است. نقل است که عنوان می کنند اگر کسی بخواهد از نعمات شب قدر بهره مند شود، در شب عرفه باید کاری برای خود انجام دهد.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران با اشاره به دلایل اهمیت آثار شهید مطهری ادامه داد: دلیل اینکه آثار شهید مطهری برای ما مهم است، این است که مهمترین استراتژی برای کسانی که نسبت به نظام ما و کشور ایران تمرکز کرده اند؛ تغییر نگرش مردم است. این تغییر نگرش به این سمت است که اگر همه  موضوعات انسانی را به سمت مادیات سوق دهیم و به جنبه های دیگر انسانیت توجه نکنند، می توانند در تغییر دیدگاه مردم موفق شوند.

وی بیان کرد: اما نقطه مقابل این تفکر که نظامی مانند خانواده شهرداری تهران می تواند در این نگرش قرار گیرد، این مساله است که آثار یک استاد والا و اندیشمندی که می تواند پاسخ مبنایی به این نگرش ها بدهد، را مورد توجه قرار دهد.

باقری یادآور شد: وقتی چنین مخزن و گوهری داریم که اینقدر مورد تایید نظام بوده، بی اخلاقی است که نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

وی با بیان اینکه موضوعات مربوط به شهید مطهری یک نکته ویژه دارد، تاکید کرد: هیچ چیزی بهتر از این نیست که از آثار یک استاد اهل فضل منابع زیر بنایی اندیشه را تکمیل کنیم.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی های خود درباره شخصیت آیت الله مصباح صباح فرمودند که خدا را شکر می کنم در حال حاضر که از محضر استاد مطهری بی بهره هستیم، اکنون آیت الله مصباح می توانند گنجینه گران بهائی برای جوانان باشند.

وی با اشاره به اینکه در نظر داریم نسبت به کسانی که مبانی اندیشه کامل داشته و نسبت به انحرافات موضع قاطع دارند، برای باز طراحی نظام فکری همکاران و آغاز شکل گیری منظومه فکری آنها استفاده کنیم، افزود:  در این مسیر تمسک به آثار شهید مطهری قدم اول بود.

مجید باقری خطاب به برگزیدگان دوره آموزشی بینش شهید مطهری ادامه داد: شما که اهل فکر و اندیشه و مطالعه هستید، پیشنهاد بدهید که چگونه می توان این راه را که دوستان مرکز نوسازی و تحول اداری در حال اجرای آن هستند را به نحوی شایسته پیش ببریم.

وی بیان کرد:آیا اگر بخواهیم روی مبانی فکری و اندیشه ای کارکنان شهر کار کنیم باید همین روش را ادامه دهیم یا از کتاب اساتید دیگری نیز بهره مند شویم؟ خانواده بزرگ شهرداری ۱۰۰ هزار نفر پرسنل دارد که اگر به طور متوسط تعداد اعضای هر خانواده را ۴ نفر در نظر بگیریم نزدیک به نیم میلیون نفر از جمعیت تهران را شامل می شوند که نمی توانیم نسبت به این جمعیت بی تفاوت باشیم.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران با بیان اینکه نگران موضوعات انگیزشی این طرح نباشید چرا که شما برای بازطراحی مدلی در مقیاس ۴۰۰ هزار نفری می توانید در کنار مدیریت شهری قرار گیرید، یادآور شد: اگر روی مبانی اندیشه اسلامی کارکنان کار کنیم، پیشنهاد شما چیست؟

وی با اشاره به اینکه نسبت به موضوعاتی که الان در جامعه وجود دارد، شهید مطهری می تواند راهگشا باشد، با بیان اینکه یک خبر خوب درباره موضوعات رفاهی کارکنان دارم، تاکید کرد: تصمیم بر این است که به مناسبت عید سعید غدیر ۶ هزار نفر از کارکنان شهرداری تهران یک جا ارتقای شغلی پیدا کنند و حکم های جدید صادر می شوند.

مشارکت ۱۲ هزار نفر از کارکنان شهرداری در دوره آموزشی

 در این مراسم رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران با اشاره به اینکه در این دوره بیش از ۱۲ هزار نفر مشارکت داشتند، گفت: هدف از اجرای این دوره ایجاد نظام فکری منسجم و تحکیم مبانی معرفتی و بینش دینی کارکنان شهرداری تهران بود.

محمد علی الفت پور با اشاره به اینکه این دوره به مدت ۷۲ ساعت و به صورت آنلاین و آفلاین برگزار شد، افزود: مباحث و کتب بینش مطهر، آزادی انسان، آزادی بندگی، خدا در زندگی انسان و بینش و رفتار قرآنی در این دوره تدریس شد.

وی ادامه داد: مشارکت کنندگان در این دوره به سه گروه دسته بندی شدند که از این تعداد ۱۲ نفر به عنوان منتخبین اصلی برگزیده شدند.

آثار شهید مطهری مباحث علمی را به زبان ساده بیان می کند

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز در این مراسم گفت: یکی از کارهای زیبای شهید مطهری بحث نقد کردن بود. وی نقاد خوبی در مسائل مختلف بود. وقتی مساله ای مطرح می شد، از زوایای مختلف بحث را باز می کرد و مورد نقد منصفانه قرار می داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد آقامیری افزود: از سوی دیگر به دلیل اینکه به مبانی اسلامی و مباحث دینی تسلط داشته قضایا را بررسی می کرد.

وی ادامه داد: یک وجه تمایزی بین متخصصان دینی وجود داشته و در جامعه ما این رایج است، این است که برخی از افرادی که به تخصص های دینی تا حدودی آشنایی دارند، اما به بحث های روز تسلط ندارند و باعث می شود تا انحرافاتی را در روشی که انتخاب می کنند، ایجاد شود. از آن سو افرادی را داریم که به اقتضائات روز  و مباحث آشنا هستند اما اطلاعات دینی کافی ندارند.   تفسیرهای متعددی از دین می کنند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران بیان کرد: امروز در جامعه مان از این موارد زیاد داریم و در مساله حجاب این دیدگاه های مختلف را می بینیم. کسانی که به اصول دین تسلط دارند تفسیر دیگری دارند و کسانی که به مباحث روز آشنا دارند تفسیر دیگری دارند. از آن سو نیز افرادی که تسلط به مسائل دینی دارند اما درباره مسائل روز تفسیرهایی می کنند.

وی یادآور شد: یکی از ویژگی های شهید مطهری تسلط به اقتضائات روز بود. به همین دلیل امام راحل توصیه کرده اند که تمام تالیفات شهید مطهری بدون استثناء عامل تعلیم و تعلم است این مساله بود.

آقامیری تاکید کرد: مبانی فکری شهید مطهری منجر به انتشار آثار سنگین علمی شدکه به زبان ساده در جامعه جاری می کند.

انتهای پیام/

۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
کد خبر: 38618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =