ذبح ۱۷ هزار گوسفند در مراکز عرضه دام/ حضور ۱۰ دامپزشک در هر مرکز

رئیس سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از تامین ۲۴ هزار راس دام برای ذبح در عید قربان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۷ هزار راس در مراکز عرضه بهداشتی دام ذبح شده است.

ایوب فصاحت صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با اعلام اینکه ۱۷ مرکز عرضه بهداشتی دام  به صورت موقت و دائم برای ذبح دام پیش بینی شده بود، گفت: این مراکز در روز عرفه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ و امروز از چهار صبح تا ۱۵ در خدمت مردم خواهند بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار با بیان اینکه ۲۴ هزار راس دام پیش‌بینی شده بود که تاکنون ۱۶ تا ۱۷ هزار راس ذبح شده است، یادآور شد: استقبال مردم بسیار بالا بوده و ما انتظار این میزان استقبال را نداشتیم؛ امیدواریم تا پایان ساعت ذبح، تامین دام را به بهترین شکل ممکن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در تمام مراکز پنج تا ده دامپزشک مستقر هستند و به محض ورود دام، معاینات لازم را انجام می دهند، گفت: در حین کشتار نیز نظارت بهداشتی صورت می‌گیرد و در صورت مشکل ضبط لاشه انجام خواهد شد و چنانچه گوشت عرضه شده مشکلی داشته باشد به میزان دو برابر غرامت پرداخت خواهد شد.

فصاحت تاکید کرد: با توجه به اینکه نظارت جدی بر عرضه بهداشتی دام در سال جاری صورت گرفته، میزان ضبط لاشه به حداقل رسیده است.

انتهای پیام/

۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
کد خبر: 38624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =