ثبت هوای ناسالم برای «گروه‌های حساس» در ششمین روز متوالی

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوا در حال حاضر روی عدد ۱۰۴ قرار دارد و هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش خبرنگار شهر، تهران در ۲۴ ساعت گذشته میانگین شاخص ۱۴۳ و هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرد و امروز- پنج‌شنبه هشتم تیرماه- نیز با وجود کاهش غلظت آلاینده‌ها هوا همچنان برای گروه‌های حساس ناسالم است و شاخص آلودگی هوا روی عدد ۱۰۳ قرار دارد.

با وجود ثبت هوای آلوده برای گروه‌های حساس، ایستگاه شهرک چشمه در منطقه ۲۲ شاخص ۴۱ و هوای پاک را به ثبت رسانده و پاک‌ترین نقطه تهران است اما ایستگاه شهرداری مرکز در منطقه ۱۲ با ثبت شاخص ۱۵۴ و مسعودیه در منطقه ۱۵ با شاخص ۱۵۲ آلوده‌ترین نقاط پایتخت هستند.

وضعیت در پنج ایستگاه پیروزی، تربیت مدرس، شریف، شهرداری منطقه ۱۰ و ۱۱ نارنجی و هوا برای گروه‌های حساس ناسالم گزارش شده و ایستگاه‌های بزرگراه محلاتی، اقدسیه، پونک، ستاد بحران، شادآباد، شهرری، منطقه ۲، ۴، ۱۶، ۱۹، ۲۱، ۲۲، گلبرگ، میدان فتح، دانشگاه تهران، ژئوفیزیک و سوهانک، وضعیت هوای قابل قبول را نشان می‌دهند.

گفتنی است وضعیت هوای تهران از روز سوم تیرماه نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شده و با توجه به تداوم این وضعیت به کودکان، سالمندان، مادران باردار، بیماران خاص و گروه‌های حساس توصیه می‌شود از تردد طولانی در خارج از منزل خودداری کنند.

از ابتدای امسال تاکنون هشت روز هوای پاک، ۷۷ روز هوای قابل قبول، ۱۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز هوای ناسالم در روزشمار شاخص آلودگی هوای پایتخت به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 38629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =