دروغ پراکنی و حاشیه سازی برای شورا و شهرداری تهران برای خروج از ریل خدمتگزاری/ تیری که به هدف نخورد

در حالی شورا و شهرداری تهران در این دوره تلاش خود را مضاعف کرده است تا کاستی‌های دوره قبل مدیریت شهری را در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل برطرف کنند برخی بنا دارند با دروغ پراکنی مسیر خدمت‌رسانی مدیریت شهری را به حاشیه ببرند.

به گزارش شهر، روز سه شنبه ششم خرداد ماه ۱۴۰۲ یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر تهران به ریاست مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران و با حضور اکثریت اعضا و در غیاب سه تن از اعضاء ( مهدی اقراریان، حبیب کاشانی و جعفر شربیانی ) آغاز شد و دقایقی از جلسه شورا نگذشته بود که به سرعت دو خبر از جمله استعفای زاکانی از شهرداری تهران در شبکه‌های اجتماعی به نقل از یکی از روزنامه‌های اصلاح طلب به صورت گسترده منتشر شد.

در بخشی از خبر روزنامه‌ای‌ اشاره شده آمده بود: روز گذشته روزی پر از شایعه و حاشیه در مدیریت شهری پایتخت بود. گفته می‌شود علیرضا زاکانی، شهردار تهران پس از بازگشت از بروکسل و مجمع عمومی متروپلیس، هیچ دستور کتبی‌ای را صادر نکرده است. او در این مدت فقط در مراسم بزرگداشت شهید مصطفی چمران حاضر شده و سخنرانی کرده است.

با آنکه از زاکانی در کنار مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران و پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای شهر تهران برای بازدید از روزنامه همشهری دعوت شده بود، اما در این مراسم حاضر نشد. از سوی دیگر برنامه «قرار خدمت» که بازدید شهردار از یکی از مناطق ۲۲گانه است نیز به دلیل عدم حضور زاکانی لغو شده است.

شایعات و گمانه‌زنی‌ها مبنی بر آن است که بعضی می‌گویند: «زاکانی استعفای خود را به مهدی چمران و پرویز سروری تقدیم کرده است.

او به دلیل فشارهای دستگاه نظارتی، اختلافاتش در کمیسیون ماده ۵ با شورای‌عالی شهرسازی و معماری، نارضایتی کارکنان شهرداری و حتی فشار برای عزل دو معاونش استعفا کرده است.» برخی هم معتقدند به دلایل فوق‌الذکر زاکانی هم مانند احمدی‌نژاد قهر کرده است.

به گزارش تسنیم، در ادامه جلسه شورای شهر تهران نیز خبری از بازداشت یکی از اعضای شورای شهر تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

در ادامه خبرنگاران جهت شفاف سازی در دو موضوع اشاره شده ( استعفای زاکانی از شهرداری تهران و بازداشت یکی از اعضاء شورای شهر تهران ) گفت‌وگویی را با پرویز سروری؛ نایب رئیس شورای شهر تهران انجام دادند.

سروری در این باره به خبرنگاران اعلام کرد: چنین موضوعی صحت ندارد و عضو شورای شهر تهران که خبرش بازداشتش منتشر شده است تا دقایقی دیگر در صحن شورا حاضر خواهد شد.

در ادامه نیز پس از دقایقی از انتشار صحبت‌های سروری، عضو شورای شهر تهران در صحن شورا حاضر شد.

مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران نیز پس از انتشار اخبار نادرست توسط یکی از رسانه‌های اصلاح طلب با اشاره به برخی از اخبار کذب و نادرست در خصوص بازداشت یکی از اعضای شورای شهر تهران اعلام کرد: در این باره اعلام شده بود که آقای شربیانی؛ عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران دستگیر شده که این خبر نادرست و کذب است.

رئیس شورای شهر تهران همچنین با اشاره به دروغ دیگری مبنی بر استعفای «علیرضا زاکانی» شهردار تهران گفت: این هم دروغ دیگری است که مطرح شده؛ وقتی یک نفر کار می‌کنند همه به آن می‌تازند و کسانی که کار نکردند و از کار و فعالیت در شهر ناراحت هستند، دروغ‌پردازی می‌کنند.

چمران همچنین به پیگیری قضایی و قانونی از انتشار دهندگان چنین اخبار دروغ و کذب خبر داد و افزود: شایعات استعفای شهردار تهران از نظر قانونی پیگیری شود.

در ادامه نیز علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در حاشیه جلسه هیئت دولت در روز چهارشنبه هفتم خرداد ماه ۱۴۰۲ در خصوص استعفای خود در یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب واکنش نشان داد و گفت: ما تا چند وقت پیش دنبال مشکلات بازی‌های یارانه‌ای بودیم و حالا دنبال مشکلات بازی‌های «شایعانه‌ای» هستیم!

در این دوره از مدیریت شهری ( شورا و شهرداری تهران) تلاش می‌کنند تا کم‌کاری‌های گذشته از دوره گذشته مدیریت شهری اصلاح طلبان را بر طرف کنند. مسئولان سابق شهری به گونه‌ای شهر را اداره کردند که وضعیت حمل و نقل تهران را به شرایط بحرانی رساندند و شورای شهر تهران در دوره گذشته علی رغم تغییر مکرر شهردار تهران نتواستند اقدام قابل توجهی را برای شهر و شهروندان انجام بدهند.

همچنین در هفته‌های گذشته نیز برخی از اعضای سابق شورای شهر تهران و پیروز حناچی، شهردار سابق تهران در شبکه‌های اجتماعی فعال شده و تلاش کردند تا در مسیر خدمت‌رسانی شورا و شهرداری تهران در این دوره سنگ‌ اندازی کنند که این موضوع نیز با واکنش علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران روبرو شد و زاکانی خطاب به حناچی گفت: برخی شهردار که بودند عملکردی جز دوچرخه‌سواری نداشتند!

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
کد خبر: 38637

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =