بهره‌برداری از کارخانه آسفالت «شماره یک» شهرداری در شصتمین شنبه امید و افتخار

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران از افتتاح کارخانه شماره یک آسفالت در روز -شنبه ۱۰ تیرماه- همزمان با شصتمین رویداد امید و افتخار خبر داد.

عباس شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با اعلام اینکه کارخانه شماره یک آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران شنبه دهم تیرماه همزمان با شصتمین رویداد امید و افتخار با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد: جمعی از مدیران شهرداری و چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در آیین بهره‌برداری از این طرح حضور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این کارخانه در غرب تهران و در محدوده گرمدره قرار دارد، یادآور شد: کارخانه شماره یک آسفالت شهرداری در زمینی به متراژ ۲ هزار متر مربع ساخته شده که در ابتدای امر آزمایشات ژئوتکنیک مورد نیاز و متعاقب آن زیرسازی و روسازی اراضی با بتن غلتکی انجام شد تا فوندانسیون کارخانه قابلیت اجرا داشته باشد و پس از اجرا، مراحل تست گرم را پشت سر گذاشته و عملکرد تولیدی آن بررسی و آزمایش شده است.

شعبانی وسعت معابر شهر تهران را ۱۱۰ کیلومتر مربع معادل ۱۵ درصد از مساحت کل شهر تهران عنوان کرد و افزود: چنانچه عمر مفید آسفالت را نزدیک به ۱۰ سال در نظر بگیریم هر ساله ۱۰ درصد از سطح معابر پایتخت معادل ۱۱ کیلومتر مربع به روکش مجدد آسفالت نیاز دارند.

وی با اشاره به ضخامت هفت سانتی متری هر متر مربع آسفالت، تصریح کرد: با توجه به این حجم، مرمت معابر تهران سالانه به یک و نیم میلیون تن آسفالت نیاز خواهد داشت.

سرپرست معاونت فنی شهرداری تهران با بیان اینکه در یک دهه گذشته میزان آسفالت پخش و اجرا شده در سطح معابر پایتخت سالانه از ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن فراتر نرفته است، خاطرنشان کرد: همین میانگین سالانه که البته به مدد کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران و خرید از بخش خصوصی محقق شده، نشان دهنده عقب ماندگی ۱۰ میلیون تنی در تولید آسفالت است؛ لذا با توجه به اهمیت پروژه‌های بهسازی معابر شهر تهران، مدیریت شهری بر آن شد تا کارخانه شماره یک آسفالت را در غرب تهران راه‌اندازی کند.

شعبانی با اشاره به ساخت کارخانه با مونتاژ و حمل سه هزار قطعه، یادآور شد: با توجه به اینکه این کارخانه از یک فیلتر ۹۲۰ متر مربعی و ۷۸۰ بگ فیلتر برخوردار است، میزان ذرات معلق خروجی از آن در پایین ترین سطح ممکن و کمتر از ۲۰ PPM و میزان آلایندگی صوتی هر یک از این واحدها نیز کمتر از ۶۰ دسیبل است.

انتهای پیام/

۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 38639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =