عرضه بهداشتی دام در مرکز عرضه دام زنده منطقه ۲۰ انجام شد

شهردار منطقه ۲۰ گفت: به منظور خدمات رسانی بهینه به شهروندان همزمان با روز عید سعید قربان، جایگاه عرصه دام زنده برپا شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ سیدمحمد ناظم رضوی گفت: جایگاه عرضه دام منطقه ۲۰ در خیابان شهید رجایی، جنوب به شمال، جنب مرکز معاینه فنی خودرو شهید چمران و در محیطی به مساحت ۳ هزار متر مربع با آماده سازی قسمت‌های مختلف اهم از فضای مخصوص نگهداری دام، سالن قرنطینه و استقرار  گروه ذبح، ایستگاه معاینه، اکیپ‌های دامپزشکی و آتش‌نشانی جهت تسهیل در تهیه و خرید دام بهداشتی و سالم برپا شد.

ناظم رضوی افزود: شهرداری تهران به جهت سهولت در تهیه دام بهداشتی و سالم در عید قربان در مناطق مختلف شهرداری فضاهایی آماده کرده و به منظور برگزاری هرچه بهتر مراسم قربانی، همه امکانات و ظرفیت ها به کار گرفته شد تا شهروندان با اطمینان خاطر، نسبت به ادای نذورات خود اقدام کنند ضمنا دامها با قیمت مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار عرضه شد.

وی بیان کرد: عرضه و ذبح بیش از ۲۷۰ دام بصورت کاملا بهداشتی و تحت نظارت گروه دامپزشکی و ناظران شرعی در این جایگاه انجام و تمام خدمات دامپزشکی و ذبح دام برای شهروندان  و مراجعین بصورت رایگان در روزهای عرفه و عید سعید قربان انجام شد.

شهردار منطقه تصریح کرد: با عرضه بهداشتی دام زنده در این جایگاه، از امکان کشتارغیر مجاز، بدون ضابطه توسط افراد غیرحرفه ای که سلامت شهروندان منطقه را به مخاطره می اندازد، پیشگیری می شود.

محمد جعفرپور رئیس دامپزشکی شهرستان ری با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو گفت: با توجه به اینکه این بیماری هیچ علامت بالینی در دام ندارد و مهمترین  راه انتقال آن ذبح است، خرید و ذبح دام از مراکز مجاز و مورد تایید و نظارت کارشناسان دامپزشکی ضروری است.

انتهای پیام/

۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 38686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =