پایش مصوبات سه ماهه شهر دوستدار کودک در منطقه۸

️ اولین جلسه دبیرخانه منطقه ای مصوبه شهر دوستدار کودک سال ۱۴۰۲ در منطقه ۸ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸، میلاد علی نیا معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ضمن بیان اهمیت سرمایه گذاری در شهر برای آموزش و فرهنگ سازی برای آیندگان گفت: این جلسه ابتدا با پیگیری پیشرفت کد اقدام مصوبه شهر دوستدار کودک در سال قبل و برنامه های عملیاتی در سه ماه اول سال ۱۴۰۲ آغاز شد.
همچنین در این جلسه در خصوص برخی اقدامات عملیاتی این مصوبه از جمله بهسازی معابر منتخب، اجرای پروژه آرام سازی معبر کناری سرای محله فدک، اجرای برنامه های عمرانی در ۱۰ درصد مدارس محله دوستدار کودک بحث و تبادل نظر شد.

در همین راستا، ‌سایر اقدامات از جمله مکان یابی و ایجاد پاتوق بازی ویژه کودکان، تجهیز ۲ بوستان در محله دوستدار کودک و اجرای طرح مدارس تاب آور و آماده و مانور فصلی تخلیه اضطراری ویژه کودکان در محله فدک از دیگر مصوبات جلسه جهت اجرا تا پایان سال جاری با همکاری معاونت‌های عمران، ترافیک، خدمات شهری و شهرسازی بود.

شهر دوستدار کودک شهری است که در آن تامین خواسته های کودکان در اولویت قرار میگیرد و فضای اجتماعی، ‌فرهنگی و معماری آن همسو با نیازهای کودکان برنامه ریزی میشود و حقوق کودکان در سیاست ها، قوانین، برنامه ها منعکس می‌شود.

معیارهای کلی و مناسب سازی شهر دوستدار کودک در خصوص سلامت و بهداشت عمومی، ایمنی و امنیت، حمل و نقل، زیرساخت های فیزیکی و اجتماعی و وضعیت زندگی است.
در همین راستا، محله فدک به عنوان محله پایلوت دوستدار کودک منطقه هشت انتخاب شده. که اقدامات در زمینه عمران، زیباسازی، ایمنی و ترافیک، خدمات شهری و اجتماعی و فرهنگی انجام شده است.

انتهای پیام/

۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 38725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =