۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 3874
مبداء ماجرای میدان جمهوری اسلامی کجاست

شهر: تابلوهای میدان جمهوری اسلامی با نام ناقص جمهوری در سال ۱۳۹۱ در سطح شهر نصب شده اما به تازگی اعتراض ها برای نام ناقص این میدان شنیده می شود.

به گزارش شهر، چند روز گذشته، تصویری که حذف واژه «اسلامی» از تابلو میدان جمهوری اسلامی را نشان می‌داد در تعدادی از رسانه‌ها منتشر شد. انتشار این تصویر هجمه‌ای جدید علیه شهرداری تهران در فضای مجازی به راه انداخت.

غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در حساب کاربری توییتر خود نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و نوشت: «جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر! ارثیه هزاران شهید برای ملت ایران است. آنچه در مورد تابلوی میدان جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است برای ما قابل بخشش نیست. با مسببان این اشتباه در هر پست و موقعیتی برخورد جدی خواهد شد. پیگیری‌ها را گزارش می‌کنم.»

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران همچنین با حضور در یک گفتگوی زنده تلویزیونی از پیگیری سازمان زیباسازی و شهرداری این منطقه برای علت‌یابی این اشتباه سخن گفت.

همچنین محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این‌باره، گفت: در این باره یک جنجال نادرستی علیه شورای شهر و شهرداری شد. از سال ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ در خیلی از تابلوهای شهر نام جمهوری اسلامی نوشته نشده است. معلوم نیست این جنجال چرا الان مطرح شده است. وقتی مطلب را وارد فضای مجازی و روزنامه می کنیم نباید دنبال مقصر باشیم باید دنبال علت باشیم.

صبح روز یکشنبه دوم شهریور ماه، مسئولان سازمان زیباسازی شهرداری تهران، تابلوی اصلاح شده به نام «جمهوری اسلامی» را در محل پیشین نصب کردند.

حال پس از گذشت چند روز، شهرداری تهران مشخصات سال نصب تابلوهایی که واژه «اسلامی» از آن حذف شده را منتشر کرده است. مدیریت شهری پیشین، تعدادی تابلو با نام ناقص جمهوری در سال ۱۳۹۱ در سطح شهر نصب کرده که میدان جمهوری اسلامی نیز جزو آن‌ تابلوها است.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 3874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =