شهرداری منطقه ۶ یادواره فهمیده‌های مطهر برگزار کرد

شهرداری منطقه ۶ با مشارکت آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، سپاه پاسداران محمدرسول الله یادواره فهمیده های مطهر (دانش آموزان شهید) را در راستای بسترسازی برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت برگزار کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه ۶، رضامحمدی شهردار این منطقه گفت: نقش آفرینی هزاران شهید دانش آموز در برهه حساس و سرنوشت ساز کشور و حماسه سازی آنها در هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست. شهردار منطقه ۶ افزود: امروز باید تلاش کنیم شهدای دانش آموز را به عنوان یک الگوی رفتاری و راه و رسم زندگی برای سایردانش آموزان معرفی کنیم و توسعه فرهنگ ایثار، شهادت، آگاهی بخشی و آشنایی بیش از پیش دانش آموزان با شهدا از اولویت‌های اصلی تربیتی ما باشد.

وی هدف از برگزاری این یادواره را تبیین گوشه‌های ایثارگری‌ها و جانفشانی شهدای مطهر عنوان کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا و انتقال آن به نسل آینده ساز نظام جمهوری اسلامی ایران و تکریم خانواده معزز شهداء از اهداف مهمی بود که در قالب اجرای این برنامه دنبال می شود.

براساس این گزارش؛ یادواره فهمیده‌های مطهر با برنامه‌های خاص و ویژه به منظور تکریم مقام والای شهدا از جمله مادرشهیدان گرانقدر جوادیان، خواهر شهید ابراهیم هادی و دختر شهید سعادتی همراه بود.

در این برنامه که در طرح آرمان در شهرداری تهران اجرایی شد، اعضای کانون نوجوانان تمثال شهدا را به تصویر کشیدند و به خانواده معزز آنها تقدیم کردند و دبیر کانون نوجوانان پسر و اعضای آن، خانواده شهدای گرانقدر را از در منزل تا محل برگزاری مراسم مشایعت کردند و در انتهای این برنامه مدعوین با حضور بر مزار شهدا با گل افشانی یاد و خاطره ایثارگران هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

انتهای پیام/

۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 38834

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =