برگزاری آیین افتتاح کنگره شعر و ادب امام هادی (ع) و آماده سازی مسیر جشن ۱۰ کیلومتری غدیر

شهردار منطقه ۱۰ از برگزاری آیین افتتاح کنگره شعر و ادب امام هادی (ع) و برپایی موکب برای مهمانی ۱۰ کیلومتری و نصب ۲ ابر پرچم به مناسبت فرا رسیدن اعیاد دهه امامت و ولایت خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیرخم و ولادت امام هادی(ع) گفت: به منظور ارتقای روحیه نشاط و شادابی شهروندان و بهبود سیما و منظر شهری به‌ویژه در ایام دهه امامت و ولایت، آذین‌بندی و نورپردازی معابر منطقه انجام شد.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به نصب پرچم نما، بر روی ساختمان ستادی منطقه بیان کرد: همزمان با ولادت امام هادی(ع) و عید غدیرخم، یک مرکز توانمندسازی کوثر ویژه زنان سرپرست خانوار به بهره برداری می رسد و دو ابر پرچم در بوستان نورالزهرا(س) و پایانه آذری مزین به نام «امیرالمؤمنین» به اهتزاز درمی‌آید.

وی افزود: آذین‌بندی معابر و میادین اصلی سطح منطقه با ریسه‌های پرچمی، تعویض پایه پرچم‌ در عرشه پل‌ها، اکران بنرهای پرتابلی با مضامین دهه ولایت در سطح منطقه و نصب  پرچم‌ طرح ولایت در مسیر خط بی آرتی آزادی از دیگر اقدامات صورت گرفته به مناسبت این ایام است.

اخ‌الصنایع با بیان اینکه منطقه ۱۰ دارای سه هویت ملی «میدان جمهوری اسلامی»، هویت مذهبی «امام هادی(ع)» و هویت فرهنگی «دیار مهر و ایمان» است، گفت: آئین افتتاحیه کنگره شعر و ادب این امام همام امروز (دوشنبه، ۱۲ تیر) همزمان با سالروز ولادت دهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام هادی (ع) ساعت ۱۷ در مجتمع شهید غنی‌پور برگزار و  سرود عید غدیر و امام هادی (ع) توسط نوجوانان منطقه ۱۰ برای نخستین بار اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ حسنه ازدواج آسان و کم هزینه تصریح کرد: با هدف تسهیل در امر ازدواج زوج‌های جوان و ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی، مراسم عقد ۸ زوج جوان این منطقه در روز میلاد امام هادی(ع) برپا می‌شود.

اخ‌الصنایع برگزاری نمایش غدیر و خطبه‌خوانی در مجتمع شهید غنی‌پور واقع در معاونت اجتماعی-فرهنگی و برگزاری جشن غدیر در هیئت‌های مذهبی و مساجد شاخص و محوری منطقه از قبیل مسجد لولاگر، امام علی(ع)، زینبیه، المهدی، صاحب الزمان(عج) امام حسین(ع) و صاحب الأمر از دیگر اقدامات صورت گرفته به مناسبت این ایام است.

شهردار منطقه ۱۰ گفت:  امسال هم بناست «مهمانی ۱۰ کیلومتری» غدیر در روز ۱۶ تیرماه حدفاصل خیابان امام حسین(ع) تا میدان آزادی برگزار شود و در این جشن بزرگ مردمی موکب شهرداری منطقه روبروی ساختمان ستادی برپا شده و با خدمات متنوع پذیرای شرکت‌کنندگان در مراسم خوهد بود.

انتهای پیام/

۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 38836

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =