بروزرسانی گزارشات حسابرسی در دوره ششم مدیریت شهری

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه بررسی گزارشات حسابرسی به این شکل در تاریخ فعالیت شوراها بی‌نظیر است، گفت: بررسی این گزارشات در بهبود عملکرد مجموعه‌ها اثرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی در آیین تجلیل از حسابرسان با بیان اینکه گزارشات حسابرسی سالهای ۹۶ تا ۹۹ که وظیفه قانونی بود قرائت نشده بود، اظهار کرد: با دستور رئیس شورا کارگروه حسابرسی تشکیل شد و در یک حرکت جهادی، کارگروه اقدام کرده و در طول هشت ماه گزارشات حسابرسی آماده و قرائت شد.

وی با اعلام اینکه ۳۰۶ گزارش یک ماه پیش به پایان رسید و قولی که مبنی بر بروزرسانی گزارشات دادیم امروز به نتیجه رسیده است، خاطرنشان کرد: قرائت این گزارشات و اصلاح در فرآیند کاری مناطق، سازمان ها و شرکت‌ها منجر به بهبود عملکرد خواهد شد.

آخوندی با اشاره به مستندسازی گزارشات حسابرسی یادآور شد: بعضاً این گزارشات تهیه می‌شد اما مستند نمی‌شد که در همین راستا گزارشات حسابرسی در قالب کتاب منتشر شده است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه گزارشات حسابرسی علاوه بر اینکه به سمع و نظر شورا و مردم می‌رسد باید به وزارت کشور نیز ارائه شود، گفت: در جریان بررسی گزارشات حسابرسی، شاهد این هستیم که عملکرد مجموعه ها نیز بررسی می شود.

وی افزود: به موقع انجام شدن حسابرسی و قرائت و ابلاغ به هنگام آن بسیار مهم است؛ بعضا در مجلس می‌دیدیم که پس از دو سال گزارشات حسابرسی قرائت می‌شد که البته در سال قبل روند اصلاح و گزارشات به صورت همزمان قرائت شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: امیدواریم این روال به خوبی طی شود و در سالهای آینده نیز حسابرسی به موقع انجام و نتایج نیز به همین شکل به مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها اطلاع داده شود. این گزارشات پیش از ارائه در صحن در کمیسیون مربوطه به صورت تخصصی بحث می‌شود.

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه گزارشات حسابرسی باید اثرگذار باشند و وقتی زمان از آن می‌گذرد تنها امری تشریفاتی خواهد بود، اظهار کرد: هم در مجلس اقدامات خوبی را برای بروزرسانی گزارشات شاهد هستیم و هم در شورا این روند را می‌بینیم و یقین داریم مدیران شهرداری می‌دانند که شورا بر عملکرد آنها نظارت دارد.

وی افزود: ما توانستیم تمام گزارشات دوره قبل را قرائت کنیم و از صحن رای بگیریم و با آماده کردن گزارشات حسابرسی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، تقریباً به‌روز شده‌ایم و امیدواریم روند تسریع شود.

مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورا نیز ضمن ابراز امیدواری از عمق‌بخشی نظارت شورا در تمام بخش‌ها گفت: ما آمادگی داریم که هریک از حسابرسان دغدغه‌ای دارند، در کمیته حقوقی دنبال کنیم چراکه ممکن است برخی مسائل قابلیت پیگیری از مسیر دستگاه قضایی باشد.

گفتنی است در این آیین، از کتب گزارشات حسابرسی مناطق، شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران رونمایی شد.

انتهای پیام/

۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 38881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =