تلاش خوبی برای توسعه و پیشرفت در منطقه ۱۴ صورت گرفته است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌‎های اجتماعی سطح شهر تهران در بافت‌های فرسوده صورت می گیرد، گفت: تلاش خوبی برای توسعه و پیشرفت در منطقه ۱۴ صورت گرفته است.

به گزارش شهر، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در جلسه شورای معاونین شهرداری منطقه ۱۴ اظهار داشت: خدا را شاکریم که امروز توفیق داد در منطقه دارالمومنین ۱۴ که ۲۵۰۰ شهید تقدیم ایران اسلامی کرده است حاضر شویم. این منطقه یکی از مناطق پرجمعیت تهران است که دارای ۲۱ محله بوده و به شریان های اصلی شهر دسترسی بسیار خوبی دارد.

وی ادامه داد: در سال‌9های اخیر اقدامات خوبی در این منطقه صورت گرفته است و در دوره مدیریت ششم نیز گام هایی برای خدمت بهتر به شهروندان برداشته شده و ارزیابی ما از این منطقه بر اساس برنامه چهارم توسعه شهر تهران مثبت است و تمام تلاش برای توسعه و پیشرفت منطقه ۱۴ صورت گرفته است.سوده نجفی با اشاره به بازدید شهردار تهران از این منطقه در آغاز دور ششم مدیریت شهری گفت: شهردار تهران با حضور در این منطقه دستورات و مصوباتی داشتند که این موضوع انتظاراتی در بین شهروندان ایجاد کرده است و باید این موارد بعد از گذشت بیش از یک سال حل شود تا موجب ناامیدی در بین اهالی منطقه نشود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر افزایش سرانه فضای سبز منطقه گفت: منطقه ۱۴ یکی از مناطقی است که از سرانه فضای سبز کمتری برخوردار می باشد که در این راستا بوستانی در محله نبی اکرم(ص) احداث خواهد شد که این بوستان به تنهایی نمی تواند کمبود سرانه فضای سبز در این منطقه را جبران کند و باید احداث بوستان های دیگر در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: بافت فرسوده منطقه ۱۴ یکی از موارد مهم است که باید برنامه ریزی مناسب عملیاتی برای نوسازی آن صورت گیرد. بسیاری از آسیب های اجتماعی که امروز در سطح شهر تهران وجود دارد در بافت های فرسوده صورت می گیرد که از شهرداری منطقه می خواهیم توجه کافی به این موضوع داشته باشند.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت خدمات شهری در این منطقه گفت: نمای شهر وضعیت خدمات شهری به ویژه جمع آوری زباله است و وقتی این حوزه دارای نقص باشد و زباله در شهر وجود داشته باشد عملکرد سایر حوزه ها نیز کمتر دیده می شود و انگار کاری در شهر انجام نشده است.که امید است شهرداران مناطق به این امر اهتمام ویژه ای داشته باشند.

سوده نجفی با اشاره به بازار گل محلاتی که در این منطقه واقع شده است گفت: این بازار گویا در حال حاضر با مشکل مالکیت مواجه است و اختلافی در بین برخی از نهادها درباره آن وجود دارد اما ایمن سازی این بازار که در سال گذشته نیز مورد آتش سوزی قرار گرفت خواسته ما است و از شهردار منطقه می خواهم نسبت به این موضوع اقدام کند.

وی همچنین به پارکینک شیوا، کف سازی, ایمن سازی و زیبا سازی مسیل ابوذر، ایمن سازی و مناسب سازی ورزشگاه سعیدی، تکمیل سوله مدیریت بحران، راه اندازی بازارچه برای ارائه محصولات بانوان سرپرست خانوار، کمبود سرانه های خدماتی فرهنگی آموزشی درمانی اشاره و خواستار برنامه ریزی عملیاتی از سوی شهرداری منطقه در خصوص رفع این موضوعات شد.

در پایان این نشست سوده نجفی به همراه مدیران منطقه با حضور در منزل شهید سید علی موسوی جوردی که در عملیات والفجر ۸ فاو به درجه رفیع شهادت نائل شدند، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 38908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =