تدارک ۳ جشن بزرگ منطقه ای و حرکت کاروان شادی در قبله تهران

معاون اجتماعی فرهنگی منطقه ۲۰ گفت: به مناسبت گرامیداشت عید سعید غدیر خم، ۳ جشن بزرگ منطقه ای و ویژه برنامه‌های فرهنگی این عید بزرگ در محلات برگزار می شود.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، مهدی مالمیر ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت و با اشاره به تمهیدات مدیریت شهری برای برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری و شاد، گفت: همزمان با دهه ولایت و عید سعید غدیر خم جشن های بزرگ منطقه ای و کاروان شادی در محلات این منطقه به حرکت در می آید.

مالمیر افزود: مدیریت شهری این منطقه با استفاده از ظرفیت سرای محلات، گروه‌های جهادی و مردمی، مساجد، هیات ها و حسینیه های فعال با هدف ارتقاء نشاط و سرور معنوی برای شهروندان، مراسم باشکوهی را برای عید بزرگ شیعیان تدارک دیده است.

او ادامه داد: برگزاری جشن بزرگ عید غدیر به مدت ۳ شب در میدان شهدای شاملو همراه با مسابقات فرهنگی و ورزشی، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری مسابقه با عناوین و مفاهیم غدیر، توزیع شربت و شیرینی از برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت این ایام فرخنده است.

مالمیر اضافه: حرکت کاروان شادی با همکاری یگان امنیتی قمر بنی هاشم، سپاه حضرت سیدالشهدا (ع)، گروه جهادی بقیة الله(عج) و گردان ویژه صاحب الامر در محلات منطقه با اجرای برنامه های فرهنگی شامل سرود، تواشیح و مولودی خوانی، اهدای بادکنک و پرچم به کودکان، مسابقات ورزشی و تفریحی، بازی های هیجانی، نور افشانی، ویدیو وال همراه با حضور تیم های پزشکی، مشاوران حقوقی، آرایشگر رایگان انجام خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه اظهار داشت: برگزاری جشن عید غدیر در ورزشگاه شهر سالم ۲ با حضور جمع کثیری از هنرمندان کشوری همراه با مسابقات فرهنگی و ورزشی، برپایی ایستگاه صلواتی، تجلیل از سادات و خانواده های شهدا از دیگر برنامه های شاخص عید غدیر خم است.

وی  با اشاره به اینکه در احادیث اهل بیت(ع) توزیع اطعام و نذری در روز عید غدیر بسیار سفارش شده است، عنوان کرد: با برپایی استیج فرهنگی در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، ۱۲۰ دیگ غذای نذری و ۲۰ هزار پرس غذا در شب عید غدیر جهت اطعام و توزیع نذری، تدارک دیده شده است و ۱۲ غرفه در پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، میدان نماز و مددسرای منطقه برپا می شود.

مالمیر با اشاره به برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی در روز عید غدیر گفت: منطقه ۲۰ با برپایی استیج و اجرای سرود، نقالی، شعرخوانی، گروه عروسکی و مولودی خوانی با توزیع دم نوش و شربت عرقیجات از شهروندان پذیرایی خواهد کرد.

وی در ادامه بیان کرد: همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی به مناسبت دهه ولایت و امامت در روز عید غدیر با اهدای بیش از ۵۰ جایزه نفیس روز جمعه ساعت ۸ صبح همزمان با عید سعید غدیر در فلکه سوم دولت آباد برگزار خواهد شد.

همچنین؛ در راستای هویت بخشی سیمای بصری شهر و انجام تبلیغات محیطی، نصب ۱۸۰ تخته پرچم مزین به نام علی ولی الله در بزرگراه ها و پل های سواره رو، آذین بندی معابر و میادین به متراژ ۱۲ هزار مترطول، نصب ۱۵ هزار متر ریسه پرچمی، نصب ۲ تخته ابرپرچم سبز علی ولی الله، نصب یک تخته ابر پرچم نما، اکران طرح های مناسبتی در تلویزیون های شهری و رنگ آمیزی المان های شهری به مناسبت گرامیداشت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم انجام شده است.

انتهای پیام/

۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 38966

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =