مشارکت مردم در برگزاری جشن ۱۰ کیلومتری غدیر بی‌نظیر بود

عضو شورای شهر تهران، کار خوب شهرداری با همکاری سایر نهادها را گرامیداشت عید غدیر از سال گذشته دانست که یکجور ادای حق به عیدی است که در سالهای گذشته کمتر به آن توجه می شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، میثم مظفر عضو شورای شهر تهران گفت: از مهمترین ویژگی‌های این جشن ظرفیت‌های خودجوش مردمی است که در حقیقت غرفه‌ها و موکب‌داری با آنان است و شور و شوق زیادی را به جشن حاکم کرده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد سالهای آینده باید بیشتر روی موضوعات ترافیکی و پیش‌بینی جمعیت کار شود و به نظرم این جشن سال به سال بهتر خواهد شد.

مظفر درباره تفاوت جشن امسال با سال گذشته نیز گفت: تا جایی که مطلع هستم امسال مشارکت‌های مردمی افزایش پیدا کرده است. کار به جایی رسید که بسیاری از مساجد و تشکلهای مردمی با ما تماس می‌گرفتند و درخواست داشتند چندمتر فضا برای غرفه در اختیارشان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: نکته دوم تمهید ترافیکی بود که مسیر جشن را از شمالی-جنوبی به  محور شرقی و غربی تغییر داد. البته گره‌های ترافیکی را هم داشتیم اما نسبت به سال گذشته اوضاع بهتر بود.

عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: یکی از نکاتی که باید بهبود پیدا کند موضوع اطلاع‌رسانی است. به نظرم باید یک جدول راهنما در روز قبل جشن در اختیار شهروندان قرار بگیرد که غرفه‌ها و مکان جغرافیایی آنها را متوجه شوند و خانواده‌ها برای حضور بهتر برنامه‌ریزی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شورای ششم برنامه‌ای برای مناسبت‌های دیگر در این سبک به جز عید غدیردارد یا خیر، گفت: شهرداری باید در این مراسم ها به دو باد وجه توجه کند. یک وظیفه ما گرامیداشت شعائر مذهبی است که باید نیروهای مردمی به میدان بیاییند. در کنار آن ما باید در زمینه آموزشهای شهروندی هم فعال باشیم. یعنی در کنار این جشن‌ها باید پرتوان‌تر از قبل آموزش‌های شهروندی مثل آموزش های ترافیکی، پسماند و هر آموزشی که برای زیست شهری لازم است را به شهروندان بدهیم. در واقع این دوبال ما در حوزه فرهنگی شهرداری است.

انتهای پیام/ 

۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹
کد خبر: 39034

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =