شهرداری منطقه ۱۰ پایتخت با تمام ظرفیت پای کار آمد

شهردار منطقه ۱۰ تهران گفت: مجموعه مدیریت شهری منطقه با تمام امکانات برای هرچه بهتر برگزار شدن جشن بزرگ شیعیان پای کار آمد و شاهد حضور تماشایی شهروندان و استقبال بی نظیر و رضایتمندی آن‌ها از خدمات فرهنگی، اجتماعی و ... بودیم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه ۱۰، «مهدی اخ‌الصنایع» شهردار منطقه ۱۰ در استودیو غدیر این منطقه ضمن تبریک عید سعید غدیرخم از برپایی استودیو غدیر و حضور چهره‌ مسئولان اجرایی، فرهنگی، سیاسی و صاحب‌نظران خبر داد و گفت: در راستای اجرای بهینه مراسم «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» اقدامات منطقه در ۴ محور خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، فنی و عمرانی و امور اجتماعی و فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

اخ‌الصنایع درباره آماده‌باش کامل نیروهای خدمات شهری در این مراسم گفت: علاوه بر راه اندازی ۳۲۲ موکب، بالغ بر ۲ هزار مترمربع ریسه پرچمی، ۲۰۰ پرچم عمودی در محور و همچنین ۵ ابر پرچم مناسبتی عید غدیر بر روی ساختمان‌های مهم منطقه نصب شده است.
شهردار منطقه ادامه داد: نورپردازی محور BRT، اعمال محدودیت‌های ترافیکی در منطقه، هماهنگی با تمامی اصناف و واحدهای خدماتی محور آزادی و نصب و راه‌اندازی دو دستگاه مه‌پاشی جهت تلطیف فضا، نصب دو چشمه سرویس بهداشتی سیار با حضور بیش از ۱۸۰ نیروی خدمات شهری و پسماند با استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات و کلیه ظرفیت‌های موجود از دیگر اقدامات بخش معاونت خدمات شهری بود.
وی با اشاره به فعالیت امور اجتماعی و فرهنگی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در سه بخش فرهنگی – آموزشی، سلامت و بانوان گفت: ایستگاه کودک و نقاشی و اهداء جوایز برای کودکان، سبد آرزوها برای کودکان، آموزش شهروند متعالی، دوام و ایمنی، محیط زیست، ستاد گمشدگان مستقر در آموزش شهروندی، ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی، مادر و کودک، مشارکت گروه‌های جهادی بیمارستان لولاگر برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم از جمله غرفه‌های شهرداری منطقه ۱۰ در این پیاده‌روی بزرگ بود.
شهردار منطقه بیان کرد: با مشارکت شهرداری و کانون خدمت رضوی، حسینیه خوئینی‌ها، شبکه سراسری خیرات نان، خیریه آبشار عاطفه‌ها، خیریه مشفقین مهر گسترگروه جهادی عماران گمنام ولایت، مسجد شیخ فضل‌الله نوری غرفه‌های پذیرایی و خدماتی راه‌اندازی شد.
به گفته وی؛ در این مراسم از طریق پخش مولودی‌خوانی، اجرای زنده گروه‌های فرهنگی – هنری، پخش اذان و اقامه نماز از طریق صوت پذیرای شهروندان بودیم تا فضای شاد و مفرحی برای این عزیزان فراهم کنیم.
اخ الصنایع درباره اقدامات حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه گفت: در پنج نقطه از خیابان آزادی در مسیر آزادی بازشوهای اضطراری باز و ۶۷۵ شیت نرده جدا کننده BRT جمع آوری شده است.
شهردار منطقه با اشاره به اجرای ۱۸ هزار متر خط کشی در محور آزادی بیان کرد: در محور جنوب به جنوب بزرگراه یادگار امام (ره) دور برگردان اضطراری به طول دهانه ۹ متر احداث شد.
به گفته وی رنگ آمیزی و تعمیر چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، بازسازی و تعمیر تجهیزات ترافیکی، چاپ و نصب بنر هدایت خودروها به سمت پارکینگ و بنر انسداد خیابان از دیگر اقدامات این معاونت برای برپایی مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر بود.
وی در خصوص برگزاری جلسات هماهنگی با پلیس راهور تهران بزرگ گفت: چهار محور اصلی از جمله بزرگراه یادگار امام (ره) محور جنوب به شمال، خیابان آذربایجان تقاطع خیابان آزادی، خیابان رودکی تقاطع خیابان آزادی و بزرگراه شهید نواب صفوی تقاطع خیابان آزادی برای هر چه باشکوه برگزار شدن مراسم جشن عید غدیر به وسیله ۲۱ نیوجرسی مسدود شد.
اخ‌الصنایع اظهار داشت: لوله کشی فاضلاب سنگین، اتصال سرویس بهداشتی مکانیزه به شبکه اگو، برق کشی و راه‌اندازی اگزاست‌ها، روشنایی بهداشتی ها، لکه گیری آسفالت محدوده خیابان آزادی، برق رسانی به ریسه های موجود در خیابان آزادی، برق رسانی به دستگاه مه پاش از جمله اقدامات حوزه معاونت فنی و عمران در این مراسم بود.
وی افزود: پس از اتمام مراسم راهپیمایی، پاکیزه‌سازی مسیر خیابان آزادی و خیابان‌های همجوار بلافاصله آغاز و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام و به پایان رسید.
به گفته شهردار منطقه ۱۰، در این مراسم چهره‌های شاخص از جمله سردار رضا گرشاسبی فرمانده عملیاتی قرارگاه سپاه در جنوب غرب تهران بزرگ، مهدی چمران و میثم مظفر اعضای شورای اسلامی شهر تهران، امیر قاسمی رییس ستاد گردشگری شهر تهران، مصطفی خورسندی رئیس سازمان بسیج مداحان و هیات‌های مذهبی کل کشور، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی، مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست در ساختمان ستادی این منطقه حضور یافتند و با شهردار منطقه دیدار و گفت‌وگو کردند.
انتهای پیام/
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 39036

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =