۱۱۰ جشن ولایی در عید غدیر خم در منطقه ۲۰ برگزار شد

در گرامیداشت عید سعید غدیر خم، ۱۱۰ جشن ولائی غدیر با همکاری نواحی، سراهای محلات، حسینیه ها و مساجد در منطقه ۲۰ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ سیدمحمد ناظم رضوی شهردار منطقه با اشاره به تمهیدات مدیریت شهری جهت برگزاری باشکوه عید ولایت امیرالمومنین (ع) گفت: در گرامیداشت عید سعید غدیر خم، ۱۱۰ جشن بزرگ و کوچک با همکاری نواحی، سراهای محلات، حسینیه ها و مساجد و همچنین حرکت کاروان شادی در محلات برگزار شد.

ناظم رضوی افزود: برگزاری ۹ جشن بزرگ با حضور هزاران نفر از شهروندان منطقه و اجرای برنامه توسط جمع کثیری از هنرمندان شناخته شده کشوری، مولودی خوانی، اجرای سرود و مسابقات فرهنگی و ورزشی، برپایی ایستگاه صلواتی و پخش نذورات غدیر، تجلیل از سادات و خانواده های شهدا، توزیع شربت و شیرینی از ویژه برنامه های ایام فرخنده بود.

وی ادامه داد: حرکت کاروان شادی با همکاری یگان امنیتی قمر بنی هاشم، سپاه حضرت سیدالشهدا (ع)، گروه جهادی بقیة الله(عج) و گردان ویژه صاحب الامر در محلات با اجرای برنامه های فرهنگی شامل سرود، تواشیح و مولودی خوانی، اهدای بادکنک و پرچم به کودکان، مسابقات ورزشی و تفریحی، بازی های هیجانی، نور افشانی، ویدیو وال همراه با حضور تیم های پزشکی، مشاوران حقوقی، آرایشگر رایگان انجام شد.

ناظم رضوی با اشاره به اینکه در احادیث اهل بیت(ع) توزیع اطعام و نذری در روز عید غدیر بسیار سفارش شده است، عنوان کرد: به منظور اجرای سنت حسنه اطعام غدیر، در ۷ نقطه از نواحی دیگ های غذا برپا و توزیع غذای نذری توزیع شد.

شهردار منطقه ۹ ادامه داد: استیج فرهنگی همراه با غرفه های فرهنگی در ضلع شرق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، محله دولت آباد و به صورت مشارکتی در آستان مقدس بی بی زبیده (س) برپا شد.

ناظم رضوی افزود: اجرای برنامه های شاد ویژه عید امامت و ولایت در مترو جوانمرد قصاب و مترو شهرری با برپایی غرفه های فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب همچنین توزیع بسته های فرهنگی و شربت و شیرینی از دیگر اقدامات این عید بزرگ بود.

وی در ادامه بیان کرد: همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی به مناسبت دهه ولایت و امامت در روز عید غدیر با اهدای بیش از ۵۰ جایزه نفیس روز جمعه همزمان با عید سعید غدیر در فلکه سوم دولت آباد برگزار شد.

شهردار منطقه با اشاره به برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی در روز عید غدیر گفت: منطقه ۲۰ با برپایی استیج و ۳۰ غرفه فرهنگی و اجرای سرود، نقال خوانی، شعرخوانی، گروه عروسکی و مولودی خوانی با توزیع دم نوش، پخت و توزیع نان و شربت عرقیجات از شهروندان پذیرایی کرد و در راستای خدمت رسانی به شهروندان و انجام  عملیات نظافت و پاکسازی مسیر مهمانی غدیر  بیش از ۱۰۰ نفر نیروی خدمات شهری همراه با ماشین آلات، به این مراسم اعزام شدند.

انتهای پیام/

۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 39074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =