ایده برگزاری جشن غدیر در تهران قابل تحسین است/ مردم برگزارکننده حماسه جشن غدیر بودند

نماینده مردم تهران گفت: ایده برگزاری جشن غدیر، قابل تحسین و تقدیر است. باتوجه به اینکه در روز غدیر خم، حجت بر شیعیان و نعمت بر بندگان تمام می‌شود، باید هرساله با برگزاری هرچه‌ باشکوه‌تر این عید بزرگ، جانشینی و ولایت علی (ع) را در تاریخ یادآوری کنیم.

غلامحسین رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در خصوص برگزاری جشن غدیر خم در پایتخت گفت: عید غدیر از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان و مسلمانان است که پیامبر (ص) امام علی (ع) را به مقام خلافت و امامت منصوب کرد.
وی‌ با تاکید بر اینکه واقعه غدیر در سفر حجه‌الوداع در سرزمین غدیر خم روی داد، افزود: پیامبر پس از پایان اعمال حج مردم را گردهم آورد و حضرت علی را جانشین و ولی خود معرفی کرد و از این جهت، این واقعه یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ اسلام به ویژه شیعیان به حساب می‌آید.
نماینده مردم تهران در مورد برپایی مراسم جشن غدیر خم در اقصی‌نقاط کشور عنوان کرد: ایده برگزاری جشن غدیر، قابل تحسین و تقدیر است. باتوجه به اینکه در روز غدیر خم، حجت بر شیعیان و نعمت بر بندگان تمام می‌شود، باید هرساله با برگزاری هرچه‌ باشکوه‌تر این عید بزرگ، جانشینی و ولایت علی (ع) را در تاریخ یادآوری کنیم.
رضوانی با بیان اینکه برگزار کنندگان جشن بزرگ ۱۰ کیلومتری غدیر مردم حاضر در صحنه بودند، تاکید کرد: برای این مراسم ارگان‌ها، نهادها ‌و سازمان‌های متعددی پای کار بودند و با هم‌افزایی و ‌تعامل، موجب خلق چنین حماسه بزرگی در شهر شدند.
انتهای پیام/

۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 39150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =