استمرار ورزش بانوان در پایگاه‌های مدیریت بحران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از استمرار ورزش بانوان در سوله‌های مدیریت بحران خبر داد و گفت: بانوان عضو گروه‌های دوام در پایگاه‌های مدیریت بحران نیز از تخفیف‌های ورزشی برخوردار می‌شوند.

به گزارش شهر، علی نصیری در پاسخ به این پرسش که آیا با واگذاری سوله های مدیریت بحران به خواستگاه اصلی خود و سازمان مدیریت بحران، ورزش بانوان تعطیل می شود، اظهار داشت: در سالهای قبل تعدادی از سوله های مدیریت بحران برای ورزش بانوان به سازمان ورزش شهرداری تهران واگذار شده بود و از قدیم اختلافاتی بین این دو سازمان وجود داشت که در این دوره از مدیریت شهری این اختلافات رفع و تفاهم و توافق انجام شد که این توافق جزئیات زیادی دارد اما آنچه لازم است شهروندان بدانند این است که در تمام این پایگاه ها ورزش بانوان استمرار خواهد داشت.

وی با بیان اینکه علاوه بر این پایگاه های موجود که بخشی از آن به بانوان اختصاص دارد، پایگاه هایی که در اختیار سازمان مدیریت بحران هست نیز به موضوع ورزش اضافه می شود، تاکید کرد: با این کار تعداد پایگاه ها افزایش پیدا می کند و نه تنها ورزش تعطیل نمی شود و پایگاه ها کم نمی شود بلکه تعداد آن اضافه می شود.

نصیری ادامه داد: در این پایگاه ها علاوه بر موضوع ورزش، بحث آموزش به مردم منطقه، تمرین ها و مانورها پیگیری می شود و اگر افرادی که برای ورزش مراجعه می کنند در گروه های دوام عضو شوند در ورزش هم از تخفیفات برخوردار می شوند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر اینکه موضوعات اداری بین سازمان بحران و سازمان ورزش که ارتباطی با کاربری های شهروندی از سوله های بحران ندارد، اظهار داشت: با سازمان ورزش در این خصوص تفاهم کرده ایم و این تفاهم به تایید شهردار تهران هم رسیده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین در خصوص فقر سرانه بحران در برخی مناطق شهرداری تهران نیز اظهار داشت: در برخی مناطق از جمله منطقه ۳ و ۷ با فقر سرانه بحران مواجه هستیم که درصدد هستیم با برخی طرح ها این موضوع رفع شود.

وی با اشاره به ساخت سوله های مشترک سازمان بحران با سازمان آتش نشانی برای رفع کمبود سرانه ها، خاطر نشان کرد: در منطقه سه زمین گران است و در آنجا زمین ۳۰۰ متری آتش نشانی تهیه کرده بود که با پیشنهاد اعضای شورای شهر این زمین چند منظوره با بحران و آتش نشانی ساخته می شود اما گر این اتفاق شگل بگیرد، می تواند الگویی مناسب برای تمام مناطق شهر تهران باشد.

به گفته نصیری؛ تعریف سوله مدیریت بحران قرار گرفتن نیروهای اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی و بحران در کنار یکدیگر است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به برنامه توسعه سوله های مدیریت بحران، تاکید کرد: هر ساله در کتابچه بودجه سازمان مدیریت بحران ساخت و تکمیل تعدادی سوله، پیش بینی شده است اما این امر باید با کمک دولت محقق شود که در حال حاضر دولت به دلیل تحریم های ظالمانه که قابل درک است، موفق به کمک در این زمینه نشده است.

وی با یادآوری نشست شورای عالی مدیریت بحران کشور در آبانماه سال ۱۴۰۰ با حضور رئیس جمهور، اظهار داشت: در این نشست قرار شد ۴۰ پایگاه و سوله که در تهران کمبود آن وجود دارد، با مشارکت دولت و شهرداری ساخته شود؛ شهرداری سهم خود را می سازد اما دولت تا کنون کار خاصی انجام نداده است.

نصیری یادآور شد: با اعتبار شهرداری هر ساله می تواند ۳ تا ۵ سوله ساخت و پایگاه های فرسوده موجود را اورهال کرد که این امر نیز نیازمند ۴ میلیارد تومان هزینه بازسازی است.

وی تاکید کرد: جا دارد که مجلس شورای اسلامی در بودجه های دولتی سهمی به ساختار مدیریت بحران شهر تهران اختصاص دهد و ساخت سوله های مدیریت بحران و تجهیز آنها مورد توجه جدی قرار گیرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 39156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =