دریافت تاییدیه ایمنی برای تغییر کاربری ساختمان‌ها الزامی است

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: هرگونه تغییر کاربری بدون دریافت تأییدیه ایمنی از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی غیرمجاز خواهد بود.

مهدی بابایی در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه در حوزه ایمنی ساختمان، هرگونه تغییر کاربری باید با تأییدیه ایمنی سازمان آتش‌نشانی انجام شود، اظهار کرد: این تغییر کاربری‌ها باعث می‌شود میزان و نوع استفاده از ساختمان‌ها تغییر کند و این تغییرات باید به تایید آتش‌نشانی برسد.

وی با بیان اینکه با تغییر کاربری‌ها استانداردها نیز متفاوت خواهند شد، تصریح کرد: حادثه آتش‌سوزی در کلینیک سینا اطهر که در سال ۱۳۹۹ رخ داد به تغییر کاربری‌ها و لزوم دریافت تأییدیه ایمنی از سازمان آتش‌نشانی برمی‌گردد؛ به‌گونه‌ای که تغییر کاربری از مسکونی به درمانی صورت گرفته بود و بدون تأییدیه ایمنی به فعالیت خود ادامه داده بود. در نهایت هم دیدیم که چه فاجعه‌ای در آن رخ داد.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: همکاران ما در شهرداری تهران نیز به این موضوع واقف هستند که تغییر کاربری از مسکونی به انبار و یا اداری صرفاً منوط به دریافت تأییدیه آتش‌نشانی است و هرگونه تغییر کاربری بدون تأییدیه، غیرمجاز خواهد بود.

انتهای پیام/

۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 39249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =