افتتاح شبکه انتقال و توزیع آب خام و طرح آبیاری مکانیزه در حرم مطهر امام راحل

آیین بهره‌برداری از شبکه انتقال و توزیع آب خام و طرح آبیاری مکانیزه در حرم مطهر امام راحل در قالب طرح "دوشنبه‌های تعالی" برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س) آیین بهره‌برداری از شبکه انتقال و توزیع آب خام و طرح آبیاری مکانیزه در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.

جواد تاجیک، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) و شهردار حرم مطهر امام خمینی(ره) در این مراسم گفت: طرح "دوشنبه‌های تعالی" بهشت زهرا (س) از این هفته و با بهره‌برداری از شبکه انتقال و توزیع آب خام به طول ۷۲۵۰ متر و طرح آبیاری مکانیزه به وسعت ۱۱ هکتار در حرم مطهر حضرت امام راحل آغاز شد.  

تاجیک بیان کرد: در قالب طرح "دوشنبه‌های تعالی" تا پایان سال طرحهای بهشت زهرا (س) در زمینه‌های مختلف هر هفته دوشنبه به بهره‌برداری می‌رسد.  

علی توکلی نژاد، معاون فنی و عمرانی سازمان بهشت زهرا (س) نیز اظهار کرد: طبق مطالعات صورت گرفته در زمینه منابع آبی موجود در سطح حرم، تصمیم بر این شد که از دو حلقه چاه عمیق موجود در محدوده شمالی حرم مطهر که میزان آبدهی قابل توجهی نیز دارند توسط شبکه جمع‌آوری ذخیره شود و استفاده سنتی از آب چاهها که مستقیماً وارد محوطه فضای سبز می شد و هدر رفت بسیار بالایی داشت جلوگیری بعمل آید.  

توکلی نژاد هزینه اجرای این طرح به همراه ایجاد شبکه آبیاری مکانیزه در محدوده حرم مطهر امام راحل را بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این اتفاق در راستای مدیریت مصرف آب انجام شده که در این راستا آبیاری ۱۱ هکتار از فضای سبز  مکانیزه شد.

انتهای پیام/

۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 39256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =