پایش لحظه ای برج طغرل و بازسازی آتشکده ری

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در تشریح روند بازآفرینی شهری در سطح شهرستان ری به بازآفرینی محدوده برج طغرل اشاره کرد و افزود: وضعیت برج طغرل از طریق نصب سنسورهای زاویه سنج به صورت مداوم پایش خواهد شد.

به گزارش شهر, محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در تشریح روند پیگیری مصوبات ستاد بازآفرینی استان تهران گفت: بیش از ۵۷ درصد مصوبات ستاد بازآفرینی در استان تهران عملیاتی شده است و هریک از شهرستانهای استان مقرر شده گزارش اقدامات انجام شده را ارائه کنند.ف

او افزود: در حال حاضر راهبرد ستاد بازآفرینی در شهرستان ری به عنوان تاریخی ترین منطقه استان تهران رویکرد توجه به حفظ بافت تاریخی و مذهبی این محدوده است. در حقیقت موضوع بازآفرینی در شهرستان ری با محوریت ساماندهی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) در حال پیگیری است که البته اعتبارات تخصیص یافته برای این موضوع کافی نیست و مقرر شد تا برای تخصیص اعتبارات بیشتر، جلسه ای مشترک میان شهرداری تهران، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری تهران با هدف حل مشکلات برگزار شود.

او ادامه داد: این طرح در حال تهیه است و در این مرحله تلاش خواهیم کرد تا از محل اعتبارات ملی سهمی داشته باشد و عملیاتی شدن آن پیگیری شود. بی تردید این طرح متناسب با کارکردهای مذهبی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) تعریف شده و عملیاتی خواهد شد.

معاون استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به نصب حسگرهای هوشمند در کنار برج طغرل اشاره کرد و افزود: بازسازی آتشکده ری، برج طغرل و برج نقاره خانه نیازمند تخصیص اعتبار است. همچنین با هدف پایش لحظه ای وضعیت برج طغرل به عنوان یک اثر میراثی به زودی سنسورهای زاویه سنج در کنار این برج نصب خواهد شد.

تقی زاده با تاکید بر اینکه برخی پروژه ها باید با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی تکمیل و ساخته شوند، ادامه داد: بعضا دستگاه های اجرایی با محدودیت های مالی و اداری  مواجه هستند، لذا برخی طرح های بازآفرینی شهری با کندی پیش می رود. در برخی نقاط و شهرستان های استان باید از محل اعتبارات ارزش افزوده در بازآفرینی شهری بهره گرفت.

او در تشریح اقدامات حوزه بازآفرینی شهری در سایر شهرستان های استان تهران، اظهار کرد: حرایم اطراف کاروانسرای حاج کمال در رباط کریم ظرف یک ماه باید تعیین تکلیف شود و با مشارکت شهرداری و فرمانداری از محل اعتبارات ارزش افزوده روستاهای فاقد دهیاری این کاروانسرا بازسازی خواهند شد.

به گزارش ایسنا او تاکید کرد: دبیرخانه ستاد بازآفرینی و همچنین دفتر فنی مسئول پیگیری و تلاش جهت اجرایی کردن دیگر مصوبات ستاد بازآفرینی استان تهران هستند. تاکنون ۶۰ درصد مصوبات ستاد بازآفرینی در دو شهرستان پیشوا و ورامین اجرایی شده است.

۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 3927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =