شهرداری به تنهایی نمی‌تواند بار تحول فرهنگی شهر را به دوش بکشد/ باید همه سازمان‌ها به تسریع روند تهیه مسکن‌های عمومی کمک کنند

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند بار تحول فرهنگی شهر را به دوش بکشد و باید با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله صداوسیما، آموزش‌وپرورش و… برای پیشبرد اهداف فرهنگی اقدام کند.

به گزارش خبرنگار شهر، صبح امروز-سه‌شنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲- علیرضا زاکانی شهردار تهران در راس هیاتی از مدیران ارشد شهری با حضور در بیت آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی با معظم له دیدار کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار با توصیه به مجموعه مدیریت شهری گفت: شهرداری تهران از حساس‌ترین و مهم‌ترین دستگاه‌های اجرایی در نظام جمهوری اسلامی ایران است. این نهاد فقط مسئول جنبه‌های مادی و ظاهری شهر نیست بلکه مسئولیت فرهنگی شهر نیز برعهده شهرداری است. توجه به مسائل معنوی و جنبه‌های معرفتی و فرهنگی کار مهم شهر است. به طوری که تا این موارد حل نشود مسایل ظاهری و مادی نیز به نتیجه نمی‌رسد. بنابراین هرچقدر کمک‌ به رشد فرهنگ در تهران شود رواست.

ایشان افزود: از طرفی شهرداری به تنهایی نمی تواند بار تحول فرهنگی شهر را به دوش بکشد و باید با دستگاه‌های مختلف از جمله صداوسیما، آموزش‌وپرورش و… برای پیشبرد اهداف فرهنگی خود همکاری داشته‌باشد. در کار فرهنگی مساجد محورند اما در مساجد امروز صرفا نماز خوانده می‌شود، در حالی‌که صدر اسلام مرکز همه وقایع و تحولات مسجد بود، اما با مرور زمان مسلمانان از این فضا فاصله گرفتند. باید مسجد به همان جایگاه برگردد و تبدیل به کانون تحولات فرهنگی جامعه شود.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه تاکید کرد: سرمایه داران از حق خود دفاع می کنند بنابراین ما باید مدافع حقوق کسانی باشیم که کاری از دستشان ساخته نیست همان‌هایی که واقعا محروم هستند یا دیگران آنها را محروم کرده‌اند. حل مشکلات محرومان باید به صورت سیستماتیک باشد نه موضعی، بنابراین شهر نباید تقسیم به قسمت مرفه و ضعیف تقسیم شود. باید به جنوب شهری‌ها اهمیت داده شود، سعی کنید به یاد محرومین باشید به خصوص کسانی که خانه ندارند. موضوع تامین مسکن از بزرگ‌ترین دغدغه‌های قشر محروم جامعه است و مجموعه‌های مسئول باید همگی به ساخت و تسریع روند تهیه مسکن‌های عمومی کمک کنند.

انتهای پیام/

۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 39304

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =