دو  مرکز جدید توانمندسازی کوثر در منطقه ۱۰ افتتاح شد

شهردار منطقه ۱۰ از راه‌اندازی مرکز کوثر ۳ و ۴ با هدف توانمندسای بانوان و اشتغالزایی برای آنها در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» امروز (سه‌شنبه، ۲۰ تیر) در مراسم افتتاحیه چهارمین مرکز توانمندسازی کوثر در این منطقه که با حضور مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران و اسماعیل عربلو معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه برگزار شد، گفت: با تلاش و همت مجموعه مدیریت شهری و امور بانوان منطقه امروز ۲ مرکز مهارت‌آموزی و توانمندسازی کوثر ۳ و ۴ به بهره‌بردرای رسید.

وی با اشاره به آغاز هفته عفاف و حجاب گفت: مرکز توانمندسازی بانوان کوثر۳ در بوستان هفت‌چنار در یکی از قدیمی‌ترین محلات شهر تهران واقع شده است و در راستای موضوع عفاف و حجاب فعالیت می‌کند که امیدواریم در حوزه طراحی لباس‌های ایرانی و اسلامی برای سایر مجموعه‌های شهرداری الگو شود.

اخ‌الصنایع با بیان اینکه با راه‌اندازی کوثر۳،  ۲۰ نفر از بانوان منطقه در آن مشغول به فعالیت می‌شوند، تصریح کرد: این مراکز توانمندسازی بانوان باید به دفاتر مرکزی تبدیل شوند و فضایی را برای بانوان ایجاد کنند تا آنها از منزل فعالیت‌های اجتماعی خود را پیگیری کنند.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: با نخستین بوستان تخصصی مادر و کودک در منطقه و استقبال چشمگیر بانوان از آن، مدیریت شهری با عزم جدی پیگیر احداث بوستان ویژه بانوان در منطقه است.

وی با اشاره به نگاه ویژه علیرضا زاکانی شهردار تهران به مسائل بانوان تصریح کرد: امیدواریم بعد از دریافت مجوزهای لازم از مجموعه شهرداری تهران برای احداث بوستان بانوان، بتوانیم خدمات خوبی به دختران و بانوان منطقه ارائه دهیم.

اخ‌الصنایع گفت: با فعال شدن بوستان بانوان، مجموعه شهدخت را در این بوستان افتتاح خواهیم کرد.

شهردار منطقه ۱۰ بیان کرد: هم‌اکنون مجموعه شهربانو در منطقه فعال است و خدمات ویژه‌ای به بانوان ارائه می‌کند.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به بافت مذهبی و ثبت بیش از ۹۰۰ هیات مذهبی در این منطقه گفت: مجموعه مدیریت شهری منطقه آمادگی دارد نمایشگاهی در حوزه عفاف و حجاب در منطقه ۱۰ برگزار کند.

مراکز کوثر شهر تهران به ۸۴ مرکز رسید

در ادامه این مراسم مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران  ضمن قدردانی از زحمات مهدی اخ الصنایع شهردار منطقه ۱۰ به خاطر نگاه ویژه وی به حوزه بانوان با توجه به ظرفیت و کمبود امکانات در این منطقه با اشاره به اینکه مراکز کوثر شهرداری تهران مراکز توانمندسازی هستند، گفت: بانوانی که مهارت و هنری دارند، برای آنکه بتوانند مولد باشند و  تولیدی را انجام دهند تا کار مثبتی برای خانواده و شهر خویش انجام دهند، این بانوان توانمند هستند، منتهی ناتوانی زمانی خود را نشان می‌دهد که شهری نتواند ظرفیت خود را برای این بانو باز کند و پاسخگوی این حجم از مهارت بانوان باشد.

وی افزود: مراکز توانمندسازی کوثر بیشتر از آنکه بخواهد بانوان را توانمند کند می‌خواهد شهر و شهرداری را توانمند کند و از بانوانی که این توان افزوده خود را با شهر به اشتراک می‌گذارند، تشکر می‌کنیم.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران بیان کرد: مراکز توانمندسازی کوثر از ۶۲ مرکز به ۸۴ کوثر رسید و این موضوع همچنان در حال توسعه است.

اردبیلی گفت: همچنین با ایجاد بهینه سازی در زیرساخت‌های کوثر ظرفیت اشتغال بانوان در این مراکز به حدود دو برابر افزایش یافت و امیدواریم همه این ظرفیت از ظرفیت ۷۰۰ نفره به ظرفیت ۱۴۰۰ نفر محقق شود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران تاکید کرد: با توجه به نگاه ویژه شهردار تهران به امور بانوان شهرداری تهران نباید به بانوان «نه» بگوید و تا زمانی که این نه از شهرداری تهران شنیده شود به این معناست که ما ناتوانیم و نیاز به توانمندسازی داریم.

همچنین؛ این مراکز توانمندسازی کوثر در حوزه خیاطی و تولید پوشاک فعالیت دارند همچنین تعداد شاغلان در مراکز توانمندسازی کوثر بیش از ۳۴ نفر است که به طور مستقیم و ۸ نفر به صورت غیرمستقیم و کار در منزل با مجموعه فعالیت دارند.

انتهای پیام/

۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 39312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =