اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری تهران برای برگزاری مراسم اربعین

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اقدامات شهرداری تهران برای مراسم اربعین ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

حسین نظری در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در مورد اقدامات مراسم اربعین سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: بر اساس وظیفه‌ای که وزیر کشور بر عهده شهرداری تهران مبنی بر کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین ذیل معاونت امنیتی وزارت کشور سردار میراحمدی قرار دادند، ما وظیفه داریم بحث خدمات دهی در شهرهای داخلی کشورمان و شهرهای مخاطب عراق را به زائرین در اربعین حسینی داشته باشیم.

وی افزود:در جلسه امروز به دعوت کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین، از شهرداران محترم مناطق تهران و همچنین شهرداران کلان‌شهرها خواسته شده تا هماهنگی لازم و برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهند. 

نظری با اشاره به این موضوع که مرزهای هشت گانه‌ای توسط وزارت کشور تعیین شده است، افزود:برای زائرین مرز شلمچه، مهران، خسروی، چزابه، مرزهای شمالی باشماق و ریمدان مشخص شده‌اند برای خدمات‌دهی تقسیم کار کردیم که شهرداران مناطق تهران و همچنین شهرداران کلان‌شهرها در کدام نقطه و در کجا خدمات را ارائه کنند.

معاون شهردار تهران بااشاره به این موضوع که ۱۵روز مانده به اربعین کار خدمات رسانی شروع می شود، ادامه داد:البته که تاریخ دقیق را ستاد مرکزی اربعین اعلام خواهد کرد اما کار ما از الان شروع شده و باید مقدمات و زیرساخت‌ها را شروع کنیم و وظایفی که به ما محول شده را انجام دهیم. موضوع اربعین و امام حسین(ع) عاشق و شیفته دارد و همه شهرداران و شهرداری‌ها مشتاقانه پای کار آن می‌آیند. وظایفی که ما در مرزها داریم از آمادگی زیرساخت‌ها، موکب و همچنین نظافت مرزها و هرچیزی که در زمره وظایف کمیته خدمات شهری است و همچنین بخشی از حمل و نقل نیز بر عهده ما گذاشته شده است که ادای وظیفه خواهیم کرد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت:در مرز شلمچه شهرداری منطقه یک تهران مستقر شده و شهرداری شیراز نیز و خرمشهر نیز در آن محدوده حضور دارد. در مرز مهران شهرداری منطقه ۵ و ۱۱ و اصفهان و اراک و در مرز خسروی شهرداری منطقه ۲۲ را مستقر می‌کنیم. در باشماق شهرداری ارومیه و در ریمدان شهرداری کرمان و پشتیبانی های شهرداری های دیگر را نیز به صورت تقسیم کار مدون کرده‌ایم و به آنها ابلاغ می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال ما درجه حرارت بیشتری را نسبت به سال قبل داریم و توصیه‌های مختلف را ستاد اربعین اعلام می‌کند اما تمهیدات لازم برای جلوگیری از گرمازدگی و زمان‌های حرکت زائرین مهم است که باید لحاظ شود. در این خصوص توصیه‌های ستاد مرکزی اربعین از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد. در شهر کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و طریق الحسین(از نجف تا کربلا) خدماتی را توسط شهرداری‌های سراسر کشور ازجمله شهرداری تهران ارائه خواهیم کرد که این خدمات حتی در بعد اسکان نیز هست. موکب‌ها زیرمجموعه کمیته توسعه است که اعلام خواهد شد.

به گزارش شهر، امروز نشست کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) با شهرداران کلانشهرهای کشور با حضور  حسین نظری معاون خدمات شهری و رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی ، باقری دبیر ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور، احمدی دبیر ستاد اربعین وزارت امور خارجه، شهرداران مناطق ۱-۲-۳-۵-۱۱-۱۲ و ۲۲، معاونین خدمات شهری و محیط زیست کلانشهرهای( مشهد، شیراز، قم، اراک، اصفهان، همدان، زاهدان، کرمان، قزوین، رشت) برگزار و وظایف و ماموریت های محوله کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در مرزهای ۸گانه در ایران و کشور عراق تبیین و ابلاغ شد.

انتهای پیام/

۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 39322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =