ماجرای تردد با تاکسی‌های بدون کولر در گرمای تابستانی پایتخت/ مصوبه شورای شهر هم کمکی به خنک شدن تاکسی‌ها نکرد

خرابی کولرتاکسی‌ها گویا تموم شدنی نیست و این امر هر روز در حال تکرار است و رانندگان هم قصدی برای تعمیر آن و یا روشن کردن آن ندارند.

​به گزارش سایت شهر به نقل از تهران پرس، گرمای ۴۰ درجه پایتخت برای شهروندان پایتخت به یک معضل تبدیل شده است، حتی در زمانی که سوار بر تاکسی می‌شوند، رانندگان حاضر نیستند که تن به اجرای مصوبه شورا و تذکز شهرداری بدهند و کولر را برای مسافران روشن کنند چون برایشان سودآور نیست!
کلام رانندگان تاکسی یا مصرف بالای سوخت است یا کرایه اضافه بر سازمان؛ اعتراض مسافران برایشان اخطار مهمی نیست. بحث با آنان فایده‌ای ندارد، فقط توانمندی زدن حرفهای ناامیدکننده در خصوص اختلاس مسئولان یا بالابودن خرج زندگی را دارند که در این خصوص گوش مسافران را پر کرده اند.

ادبیات رانندگان تاکسی در اعتراض مردم به کرایه و خاموش بودن کولر بسیار تند و غیرمودبانه است، گارد می‌گیرند و سفسطه می‌کنند و در نهایت، به حرف مسافران قانع نیستند.

بسیاری از تاکسی‌ها به جای اینکه در محل ایستگاه تاکسی باشند، به صورت گردشی کار می‌کنند، "جمله دربست" برایشان خوشایند است؛ با اینکه کرایه تاکسی را از برخی بالا می گیرند، اما سعی بر روشن کردن کولر ندارند.
تشکری‌هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص در گفتگو با تهران پرس با اشاره به خاموشی کولر تاکسی‌های پایتخت، گفت: در تعیین نرخ کرایه تاکسی‌ها، با کولر و یا بدون کولر مشخص نشده؛ بنابراین با همین کرایه تاکسی باید رانندگان، کولر را روشن بگذارند، اما گاهی به‌دلیل استهلاک خودرو با محدودیت روبه‌رو هستند.

ماجرای تردد با تاکسی‌های بدون کولر در گرمای تابستانی پایتخت/ مصوبه شورای شهر هم کمکی به خنک شدن تاکسی‌ها نکرد

وی افزود: می‌دانیم ۵۰درصد ناوگان تاکسیرانی، فرسوده شده و امکان خدمت با کولر روشن را ندارند، اما تاکسی‌های سالم، این مورد را جزو وظایف خودشان بدانند. همچنین پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای شهر تهران، چندی پیش درباره گلایه برخی از شهروندان در ارتباط با خاموشی کولر در تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها، گفت: ون‌ها، تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها موظف هستند خدمات‌رسانی مناسبی به شهروندان داشته باشند و با توجه به اینکه روشن بودن سیستم سرمایشی وسایل حمل و نقل عمومی جزو الزامات کار آنهاست، اگر خودداری کنند تخلف است و شورا حتما پیگیری خواهد کرد. علاوه بر این نیز مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران درباره ضرورت استفاده از وسایل سرمایشی در اتوبوس و تاکسی‌ها گفت: بی‌تردید این موضوع باید اجرایی شود و اتوبوس‌هایی که کولر دارند حتما روشن می‌کنند، مگر خراب باشد. زمانی ما اعلام کردیم که اتوبوس‌ها باید مجهز به کولر باشند و از آن زمان اتوبوس‌های دوکابینه کولر داشتند و از آن استفاده می‌شد و پس از آن نیز استفاده از کولر در اتوبوس‌ها مرسوم شد. 

تشکری هاشمی افزود: اگر کولرها خراب باشند باید به شرکت واحد اخطار دهیم که نسبت به تعمیر کولرها اقدام کند. اتوبوس بدون کولر زجرآور است؛ درخواست و توصیه ما این است که از کولرها استفاده شود و اگر کولر دارند نرخ آن را دریافت می‌کنند و ملزم به روشن‌کردن آن هستند.

پرویز سروری نایب‌رئیس شورای شهر تهران نیز گفت: خودداری رانندگان تاکسی و اتوبوس از روشن کردن کولر تخلف است.

وی درباره گلایه برخی از شهروندان در ارتباط با خرابی کولر در تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها با اعلام اینکه اگر خرابی سیستم سرمایشی اتوبوس‌ها گزارش داده شود پیگیری می‌کنیم، یادآور شد: ون‌ها، تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها موظف هستند خدمات‌رسانی مناسبی به شهروندان داشته باشند و با توجه به اینکه روشن بودن سیستم سرمایشی وسایل حمل و نقل عمومی جزو الزامات کار آنهاست، اگر خودداری کنند تخلف است و شورا حتما پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
کد خبر: 39332

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =