یک روز خوب با فرشتگان طبیعت گرد در منطقه ۴

تعدادی از نوجوانان و جوانان دارای معلولیت اتیسم به همراه خانواده خود در طرح فرشتگان طبیعت گرد منطقه ۴ یک روز شاد را با حضور در طبیعت و آشنایی با جاذبه های آن برای خود رقم زدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران، رئیس اداره مددکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران در این باره گفت: توجه به افزایش حضور افراد دارای معلولیت و بسترسازی برای مشارکت فعالانه این قشر در برنامه‌های شهری از جمله رویکردهای شهرداری در برگزاری چنین برنامه‌هایی است.

بهمن داودی افزود: برپایی گردهمایی در جامعه افراد دارای معلولیت در شهر تهران فرصتی برای یک دورهمی دوستانه و صمیمی برای تقویت استعدادها و افزایش روحیه این قشر از جامعه است حضور افراد دارای معلولیت در این محافل و نشست‌ها علاوه بر حضور اجتماعی، عاملی برای افزایش احساس تعلق خاطر آن‌ها به عنوان گروهی از شهروندان به شهر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل سلامت شهرداری برای بسترسازی حضور بیشتر افراد دارای معلولیت در جامعه و ایجاد نشاظ و شادابی میان آنان برنامه های متنوعی را پیش بینی کرده است گفت: اجرای ۵۰ دورهمی برای افراد دارای معلولیت با هدف افزایش حضور این گروه جمعیتی در شهر و بهره مندی آنان از خدمات قابل ارایه شهری از جمله برنامه هایی است که مدیریت شهری و اداره کل سلامت شهرداری تهران در دستور کار خود قرار داده است. این برنامه ها در مناطق ۲۲ گانه تهران و با مشارکت شرکای اجتماعی اداره کل سلامت شهرداری اجرا می شود.

در این رویداد علاوه بر ورزش صبحگاهی، نمایش، مسابقه ورزشی، موسیقی درمانی برای فرزندان دارای اختلال اتیسم با برای والدین این فرزندان در قالب میزهای خدمت خدماتی از جمله گپ و گفت برای بیان دغدغه ها مشاوره روانشناسی، کنترل فشار خون و ... اجرا شد.

انتهای پیام/

۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 39437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =