از شناخت موضوعات فرهنگی تا اجرای کمپین‌های ۳۶۰ درجه فرهنگی در شهرداری تهران

نشست هم‌اندیشی مدیران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و معاونان امور اجتماعی و فرهنگی مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران در مشهد مقدس به مدت سه روز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ هدف  از برگزاری نشست ۳ روزه هم اندیشی مدیران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و معاونان امور اجتماعی و فرهنگی مناطق ۲۲گانه شهر تهران در شهر مقدس مشهد همسطح سازی تحلیلی فرهنگی و اجتماعی مدیران حوزه اجتماعی و فرهنگی بود.

تحلیل موضوعات فرهنگی و اجتماعی

براساس این گزارش، اصلی ترین بحث در این باره توسعه تحلیل موضوعات فرهنگی و اجتماعی بود. به عبارتی شناخت و تببین موضوعات فرهنگی و اجتماعی از نکات مهم این نشست ها بود که درتصمیم گیری های استراتژیک و برنامه های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر تهران بسیار اثر گذار است.

از سوی دیگر این جلسات باعث تعمیق مفاهیم و اندیشه هایی می شود که می تواند در تصمیمات اجرایی راهگشا خواهد بود.

در اولین روز از نشست مدیران کل ستادی و معاونین امور اجتماعی و فرهنگی مناطق ۲۲گانه، ناصر قره باقی استاد دانشگاه و تحلیل گر سیاسی به تببین و تشریح موضوعات فرهنگی و اجتماعی و نحوه مواجهه با آن بر اساس اندیشه های انقلاب اسلامی پرداخت.

قره باقی نسبت به بازگشت به الگوهای انقلاب اسلامی در مواجهه با پدیده های نوظهور فرهنگی و اجتماعی و فعالیت بر اساس الگوهای تجربه شده معنوی در دوران انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس تاکید کرد.

مدیریت فرهنگی و چالش ها

در روز دوم این نشست که با حضور لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران برگزار شد به موضوع مدیریت فرهنگی و چالش ها و اصول آن پرداخته شد.

فروزنده در این نشست گفت: هرجا بر اساس مبانی انقلاب اسلامی در حوزه مدیریت عمل کرده ایم موفق بوده ایم.

معاون شهردار تهران افزود: داشتن نگاه ارزشی، سیستمی، استراتژیک و براساس اقتضائات از ابزارهای مدیریت است که باید به درستی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: داشتن پیوست فرهنگی برای جلوگیری از مشکلات فرهنگی در پروژه های کالبدی بسیار مهم است.

به اعتقاد فروزنده؛ درون زایی، توسعه کالبدی، معنوی و هوشمند سازی چهار محور تحولی در شهرداری است.

اطلاع رسانی و کمپین ۳۶۰ درجه

روزسوم این نشست به موضوعات اطلاع رسانی در حوزه اجتماعی و فرهنگی و برگزاری کمپین در این حوزه پرداخته شد. سخنرانان روز سوم نیز عبدالمطهر محمد خانی، سخنگوی شهرداری و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران بودند. 

سخنگوی شهرداری تهران در این نشست به تبیین بحث اطلاع رسانی در پروژه ها و برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی پرداخت.

همچنین رضا صیادی نیز به بررسی و توضیح برگزاری کمپین های ۳۶۰ درجه در شهرداری تهران پرداخت.

بر اساس این گزارش امروز جمعه ۲۳ تیرماه نشست هم اندیشی مدیران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و معاونان امور اجتماعی و فرهنگی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران با حضور و سخنرانی علیرضا زاکانی شهردار تهران پایان یافت.

انتهای پیام/

۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 39449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =