نمایشگاه تجهیزات آشپزخانه باید به شناخت و ترویج فرهنگ غذای اصیل ایرانی کمک کند

عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب، با اشاره به برگزاری نمایشگاه تجهیزات آشپزخانه و نوشیدنیها در شهرآفتاب گفت: امید است با برگزاری نمایشگاه هایی از این نوع بتوانیم به شناخت و ترویج فرهنگ غذای اصیل ایرانی کمک کنیم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل نمایشگاه شهرآفتاب، عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب، در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره نمایشگاه تجهیزات آشپزخانه که از ۲۰ الی ۲۳ تیرماه در نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب در حال برگزاری است، با اشاره به اهمیت فرهنگ غذا در کشور اظهار داشت: ما در حدود ۲۵۰۰ نوع غذا و نوشیدنی‌های مختلف داریم این در حالی است که از این ذخیره تمدنی در راستای توسعه، اشتغال و گردشگری به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب با بیان اینکه در فرهنگ غنی ایرانی و فرهنگ اسلامی اهمیت زیادی به غذا داده شده است، گفت: آنچه انسان در روز به عنوان غذا مصرف می‌کند تأثیر مستقیمی روی وضعیت جسمی، روحی و زندگی اجتماعی وی دارد.

تقدسی نژاد با اشاره به تنوع غذا در سنت و فرهنگ ایرانی گفت: متاسفانه با آنکه ما در کشور تنوع زیادی را در زمینه انواع غذا و نوشیدنی در کشور داریم اما در اغلب رستوران‌ها و اماکن گردشگری آنچه بیشتر تبلیغ می‌شود انواع کباب است و به نظر می‌رسد ما غذا و فرهنگ غذای کشور را «کبابیزه» کرده‌ایم و این در حالی است که تنوع غذایی در ایران به شکلی است که می‌تواند ما را در این زمینه به یک برند در جهان تبدیل کند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تجهیزات آشپزخانه و نوشیدنی‌ها در شهرآفتاب گفت: امید است با برگزاری نمایشگاه‌هایی از این نوع بتوانیم به شناخت و ترویج فرهنگ غذای اصیل ایرانی کمک کنیم.

انتهای پیام/

۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 39495

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =