خاطره بازی سالمندان با خودروهای کلاسیک

دورهمی یاد ایام با هدف افزایش فعالیت های اجتماعی سالمندان و مشارکت دادن آنان در برنامه های اجتماعی با مشارکت هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی تهران در بوستان ولایت برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران، شهردار منطقه ۱۹ در حاشیه دورهمی یاد ایام که از سوی اداره کل سلامت شهرداری تهران در بوستان ولایت برگزار شد، گفت: سالمندان برای هر جامعه ای خیر و برکت دارند و کوله بارزی از تجربه و اندیشه و خردمندی را دارند که می توانند راهنمای خوبی برای جوانان باشند و از این ظرفیت باید به خوبی استفاده کرد تا اینده جامعه را بتوان تامین کرد.

تورج فرهادی افزود: در منطقه ۱۹ فرصت‌ها و فضاهای خوبی بای استفاده سالمندان به عنوان خردمندان جامعه وجود دارد. در برنامه های شهرداری تدوین و اجرای رویدادهایی که در چارچوب توان جسمی و بدنی افراد باشد تدارک دیده شده است و امیدواریم با اجرای این برنامه ها نشاط و شادابی به قشر سالمندان منطقه هدیه شود.

خاطره بازی سالمندان با خودروهای کلاسیک

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم که از ظرفیت قصه گویی، دانش و تجربه سالمندان برای کودکان، نوجوانان و جوانان استفاده کنیم تا با این روش هم از توانایی های مادربزرگ و پدربزرگ ها استفاده کنیم و هم از سنت قصه گویی که روزگاری از سوی والدین برای فرزندان انجام می شد پاسداری و مراقبت کنیم.

مدیر اداره سلامت شهرداری منطقه نیز در این مراسم گفت: دورهمی یاد ایام با هدف مشارکت دادن سالمندان در فعالیت‌های اجتماعی بعد از دوره کرونا در حال برگزاری است. در قالب این دورهمی ها که در ۵۰ برنامه و در مناطق ۲۲ گانه پایتخت برگزار می شود زمینه برای حضور سالمندانی که به دلیل  شیوع ویروس کرونا از خانه خارج نشده اند یا فرزندان آنان دور از والدینشان هستند فراهم شده است.

فاطمه داداش زاده افزود: در خانه های سلامت با اجرای جشن‌ها و برنامه‌های غربالگری در تلاش هستیم تا این افراد علاوه بر عضویت در خانه‌های سالمندان مناطق در برنامه‌هایی که اجرا می شود مشارکت کنند و از فضای تفریحی و شادی که برای آنان پیش بینی شده است استفاده کنند.

و با بیان اینکه برگزاری رویدادهای ورزشی خاص سالمندان، قصه گویی، گفت‌وگو میان افراد این گروه سنی و نیز برگزاری جشنواره غذا و صنایع دستی تولید شده از سوی سالمندان فضای تعامل و همگرایی میان سالمندان را تقویت می کند افزود: در حاشیه برگزاری دورهمی یاد ایام ۳۰ دستگاه خودوی کلاسیک و خاطره انگیز که سال ساخت آن ها به دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی باز می گردد نیز در این مجموعه برای خاطره بازی سالمندان با این خودروها با همکاری هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی مستقر شد.

مهرداد همتیان رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان تهران نیز گفت: این هیئت ۲۲ کمیته در قالب ۱۸ رشته خاکی و آسفالته دارد و این آمادگی را دارد که با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران برای سالمندان و نیز افراد دارای معلولیت برنامه‌های مفرحی اجرا کند.

انتهای پیام/

۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
کد خبر: 39519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =