برگزاری مراسم آیینی و سنتی طشت‌گذاری در بیش از ۲۰ تکایا و هیئت های مذهبی منطقه ۱۹

مراسم آیینی و سنتی طشت گذاری در آستانه ماه محرم و عزای حسینی در بیش از ۲۰ تکایا و هیئت های مذهبی منطقه ۱۹ با حضور دلدادگان سید و سالار شهیدان برگزار می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی شهردار منطقه در این خصوص گفت: مراسم طشت‌گذاری، رسمی دیرینه در بین مردم ایران به ویژه آذری زبان ها است که همه ساله در آستانه ماه محرم عزاداران حسینی با برگزاری این آیین سنتی به استقبال عزای سید و سالار شهیدان می روند.

وی ادامه داد: در این مراسم مذهبی، عاشقان حسینی ضمن سیاه پوش کردن تکایا، مساجد، حسینه‌ها و هیئت‌های مذهبی، لباس سیاه بر تن می کنند و در ماتم شهیدان دشت کربلا عزاداری می‌کنند.

فرهادی با اشاره به برپایی این مراسم با شکوه در نواحی پنجگانه منطقه بیان کرد: هیت انصارالحسین(ع)، حسینیه چهارده معصوم (ع)، حسینیه باب الحوائج(ع)، مساجد قمر بنی هاشم (ع)، امام زمان (عج)، حسینیه اعظم مکتب العباس(ع) در ناحیه دو، مساجد حضرت ابوالفضل (ع)، قمر بنی هاشم (ع)، سید الشهداء (ع) و هیئت ولایت عشق در ناحیه سه، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و حسینیه حضرت علی اصغر (ع) در ناحیه چهار، مسجد ۱۴ معصوم (ع) و ... در ناحیه پنج میزبان برگزاری آیین طشت گذاری هستند.

همچنین، در مساجد حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت رسول (ص)، ولی عصر (عج) و ... ناحیه یک این مراسم برگزار شده است.

انتهای پیام/
 

۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 39552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =