تخریب بخشی از سازه تجاری-اداری مژده در منطقه یک/ یکی از مالکان سعی در تغییر رای کمیسیون ماده ۱۰۰ داشت

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران خبر از تخلف شریک پروژه تجاری- اداری مژده واقع در خیابان لواسانی منطقه یک داد.

نوید خاصه باف در گفت و گو با خبرنگار شهر با اشاره به پروژه مشارکتی تجاری- اداری مژده واقع در منطقه یک گفت: این پروژه یک پروژه مشارکتی است که به دلیل تخلفات متعدد شریک، متوقف شده است.

وی با اشاره به معضلاتی که پیرامون این پروژه از سنوات قبل وجود داشته است، افزود: در واقع شریک اقدام به فروش سهم شهرداری در این پروژه کرده و علاوه بر آن، در ساخت و ساز این مجتمع تخلفات زیادی مرتکب شده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران ادامه داد: طبق آخرین نظر دادگاه بررسی مشکلات این پروژه، بازپرس اعلام کرده بود متراژ این مجموعه تجاری و اداری نباید بیش از ۳۴ هزار متر باشد.

وی بیان کرد: طبق بازدیدی که در ماه گذشته به همراه شهردار منطقه یک از این پروژه انجام دادیم، متوجه ساخت و ساز غیر مجاز در دو طبقه این مجموعه شدیم که بدون اصول فنی و مهندسی انجام شده بود.

خاصه باف یادآور شد: در آخرین جلسه دادگاه این مساله را به قاضی و بازپرس پرونده گوش زد کردیم که در این پروژه ساخت و سازهای غیر مجاز مازاد بر اصول قرارداد و پروانه ساخت بوده است.

وی با بیان اینکه شریک این طرح بر این باور است که این افزایش ساخت و ساز قدر السهم شهرداری را نیز افزایش می دهد، تاکید کرد: این در حالی است که در همان جلسه دادگاه اعلام کردیم که ما نمی خواهیم شاهد ساخت یک متروپل دیگر این بار در تهران باشیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران در ادامه گفت: طبق بررسی هایی که با شهردار منطقه یک انجام دادیم، به توافق رسیدیم تا دو طبقه غیر مجاز در این پروژه را تخریب کنیم. بر همین اساس، پرونده این تخلف به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شد.

وی با اشاره به اینکه شریک از نیت شهرداری مبنی بر تخریب ساخت و ساز غیر مجاز و مازاد این پروژه مطلع شد، افزود: در این شرایط شریک برای جلوگیری از تخریب اقدام به مخفی کردن ۶۰۰ متر مربع از انباری کرد تا در زمان بررسی کارشناسان کمیسیون ماده ۱۰۰ و همچنین دادگستری تخلفات طبقات فوقانی غیر واقعی جلوه دهد.

خاصه باف ادامه داد: در بازدیدی که به تازگی از این پروژه انجام دادیم، متوجه این حرکت شریک در پوشاندن ۶۰۰ متر مربع از فضای پارکینگ شدیم که درصدد بود تا آثار این تخلف آشکار را نیز از بین ببرد. اما با تماسی که با شهردار منطقه یک داشتیم، تیم هایی برای تخریب به محل اعزام و فضای پارکینگی که پوشانده شده بود، تخریب شد.

وی با اشاره به اینکه طبق حکم ماده ۱۰۰ قرار است طبقات فوقانی که مازاد بر ۳۴ هزار متر مربع مساحت این پروژه است تخریب شود، بیان کرد: به عبارتی شریک برای جلوگیری از تخریب طبقات مازاد اقدام به پوشاندن ۶۰۰ متر مربع از طبقات منفی ۳ تا ۵ این پروژه کرده بود تا جزو زیر بنا حساب نشود و بتواند تخلفاتی که در طبقات فوقانی انجام داده را قانونی و مطابق قرارداد جلوه دهد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران یادآور شد: پروژه مژده در خیابان لواسانی واقع شده است که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که این میزان پیشرفت در طبقات پایین آن به ۹۴ درصد نیز می رسد اما سال هاست که ادامه عملیات عمرانی و تکمیل آن متوقف شده است به عبارت دیگر مراحل ساخت و ساز آن در ادوار پیشین مدیریت شهری آغاز و تا حد زیادی انجام شده است.

وی در انتها تاکید کرد: همچنین شریک اقدام به فروش واحدهای تجاری و اداری این پروژه به افراد زیادی کرده که در این میان سهم شهرداری را نیز فروخته است.

انتهای پیام/

۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 39574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =