افزایش ظرفیت پارکینگ طبقاتی در منطقه ۱۰

شهردار منطقه ۱۰ گفت: یکی از اولویت‌های امسال مدیریت شهری این منطقه افزایش ظرفیت پارکینگ در سطح منطقه است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران؛ «مهدی اخ‌الصنایع» با اشاره به ضرورت احداث و ساماندهی پارکینگ‌های طبقاتی برای کاهش گره ترافیکی منطقه ۱۰ گفت: افزایش ظرفیت پارکینگ به دلیل حجم بالای تراکم و تردد در سطح محدوده از اهداف امسال شهرداری منطقه ۱۰ است.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ تا ۴۰ ملک با کاربری پارکینگ با مساحت بیش از هزار مترمربع در منطقه وجود دارد، افزود: یکی از مشکلات جدی مالکان این قطعات، محدوده تعریف شده در مصوبه‌ کمیسیون ماده پنج در خصوص پارکینگ طبقاتی است که توجیه اقتصادی برای ساخت پارکینگ‌ طبقاتی ندارد.

شهردار منطقه ۱۰ بیان کرد: طبق مصوبه کمیسیون ماده پنج، برای ساخت مجتمع‌های پارکینگ طبقاتی در ازای احداث پنج طبقه پارکینگ عمومی، مجوز احداث ۲ طبقه تجاری و نیم طبقه رستوران با تأمین پارکینگ تجاری احداثی در زیرزمین‌های پروژه تعیین و ابلاغ شده است.

اخ‌الصنایع ادامه داد: در مناطق یک و دو، این مصوبه با توجه به ارزش تجاری ایجاد شده برای مالکان، قابلیت عملیاتی شدن را داراست ولی در منطقه ۱۰ به دلیل وجود انبوه مراکز تجاری و تراکم بالا، احداث دو طبقه تجاری توجیه اقتصادی ندارد و باید تسهیلات و امتیازات بیشتری به مالکان داده شود.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: افزایش طبقات یا کاهش عوارض تجاری از جمله تسهیلاتی است که می‌توان برای ترغیب مالکان به احداث پارکینگ طبقاتی در این منطقه ارائه کرد، البته این پیشنهادات به شورای شهر تهران و مدیران ارشد شهرداری تهران ارسال شده است که منطقه در این خصوص در حال مکاتبه و اخذ مجوزهای لازم از شهرداری تهران، معاونت شهرسازی ودبیرخانه کمیسیون ماده پنج است.

اخ‌الصنایع ادامه داد: هم‌اکنون در حال مذاکره با مالکان این قطعات بزرگ مقیاس و جمع‌آوری پیشنهادات برای ارسال به کمیسیون ماده پنج برای احداث پارکینگ با صرفه اقتصادی هستیم.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های مدیریت شهری منطقه ۱۰ درخواست‌هایی از مالکان برای احداث پارکینگ طبقاتی در سطح منطقه به شهرداری ارسال شده است و هم‌اکنون پیگیر این موضوع هستیم.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: پارکینگ طبقاتی گلستانی و اعتماد از جمله املاک تحت اختیار مدیریت شهری منطقه است و از طریق سازمان حمل‌ونقل و ترافیک در حال ساخت است تا بتوانیم ظرفیت پارکینگ‌های منطقه را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 39584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =