فصل نوینی در راستای تکمیل پروژه های نیمه کاره در شهرداری تهران رقم خورده است

در مراسم معارفه مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به سابقه درخشان این شرکت در توسعه و ساخت و سازهای فضاهای فرهنگی، تاکید شد: فصل نوینی در شهرداری تهران و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه کاره آغاز شده و باید با تلاش همکاران و جامعه متخصصان این مجموعه را به اوج درخشان خود بازگردانیم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، مراسم تودیع مهندس وحید رضا انارکی محمدی و معارفه سیدمحمد ناظم رضوی به عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، با حضور حسین کاشانی پور مشاور محمدامین توکلی زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی و دبیر قرارگاه مشارکت‌های مردمی، نصراله آبادیان، رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، در سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد.

حسین کاشانی پور با اشاره به اینکه امیدواریم این تغییر و تحولات منشأ برکات فراوان برای شهروندان باشد، گفت: بنابر حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله " خَیرُ النّاسِ مَنِ انْتَفعَ بهِ النّاسُ" (بهترین انسان کسی است که مردم از او بهره‌مند شوند).

وی با اشاره به سوابق ناظم رضوی بیان داشت: ایشان فردی خوش فکر و توانمند هستند که با توجه به سوابق متعدد به عنوان شهردار منطقه ۲۰، قائم مقام شهرداری منطقه ۱۰ تهران، شهرداری سمنان، شهردار کاشان و همچنین معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۰ تهران، معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۷ تهران، مطمئناً حضورشان در شرکت توسعه فضاهای فرهنگی منشأ اثربخشی و چشم اندازهای خوب برای پایتخت خواهد بود.

کاشانی پور به ضرورت مشارکت مردم و نخبگان در مدیریت شهری اشاره و خاطر نشان کرد: باید فقر و ضعف فضاهای فرهنگی در برخی مناطق تهران از بین برود.

وی به توزیع عادلانه سرانه های فرهنگی در سطح شهر اشاره و با بیان این مطلب که مطمئناً سید محمد ناظم رضوی می‌تواند در این زمینه گام های موثری بردارد، تصریح کرد: یکی از معیارهای سنجش توسعه درجوامع امروزی، توزیع عادلانه امکانات و سرانه های خدماتی و فرهنگی در جامعه است و به عبارتی کاهش نابرابری در بهره گیری از منابع و دستاوردها یکی از مهمترین معیارهای توسعه به شمار می‌رود.

کاشانی پور با بیان این مطلب که باید با هم افزایی هرچه بیشتر شرکت توسعه فضاهای فرهنگی را به جایگاه واقعی خود بازگردانیم، ادامه داد: خوشبختانه شرکت توسعه فضاهای فرهنگی درجهت فرهنگی و ایجاد توسعه زیرساخت های فرهنگی بسیار خوشنام بوده وممطئناً با توجه به روحیه ای که از سید محمد ناظم رضوی سراغ داریم در سایه همکاری و همچنین تعامل و بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های علمی و فنی این شرکت در راستای بهره برداری هرچه سریعتر از پروژه‌های نیمه کاره، تلاش خواهند کرد.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه رسالت اصلی این شرکت، توسعه فضاهای فرهنگی است، باید همه همکاران در جهت رفع مشکلات شرکت و قدم گذاشتن در مسیر توسعه تلاش کنند.

کاشانی پور به حسن انتخاب سید محمد ناظم رضوی از سوی شهردار تهران، به عنوان مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به تحصیلات مرتبط و تخصص و تجربه و سالها کار در حوزه های مرتبط، وی بهترین انتخاب برای مدیریت مجموعه مهمی همچون شرکت توسعه فضاهای فرهنگی به شمار می آید.

نصر اله آبادیان، رییس هیئت مدیره شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران نیز با بیان این مطلب که تلاش خواهیم کرد تا روند حرکتی این مجموعه رو به جلو باشد، افزود: هرچند این شرکت شاهد فراز و فرودهای بی شماری بوده اما امیدواریم در مدیریت جدید مأموریت های محوله به نحوه احسن به سرانجام برساند.

وی ادامه داد:حضور فردی همچون دکتر ناظم رضوی در مسند شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه والای این شرکت است که مدیران توانمند و کارآمد در راس این مجموعه قرار می گیرند.

 ناظم رضوی نیز در ادامه ضمن تبریک اعیاد و ولادت اهل بیت(ع) و همچنین قرار داشتن در ماه ذی الحجه، بیان داشت:امیدواریم بتوانیم سیر وسلوک این بزرگواران را در اعمال خود جاری و ساری کنیم.

وی همچنین ضمن تشکر از اعتماد علیرضا زاکانی شهردار تهران و محمد امین توکلی زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بابت واگذاری مسئولیت جدید در شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، گفت: امیدواریم در راستای همدلی و هم افزایی بیش از گذشته منشأ اثرات و ثمرات بوده و انتظارات به حق مردم و مدیریت شهری را محقق سازیم.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران  با اشاره به اینکه ریل گذاری خوبی در تکمیل پروژه‌های نیمه کاره در شرکت توسعه فضاهای فرهنگی رقم خورده است، تصریح کرد: امیدواریم با حل مسایل و مشکلات مالی، حقوقی و فنی بتوانیم هرچه سریعتر پروژه ه های البرز لشکرگ، ایوان ری و مرکز نمایش‌های آیینی صبا را به بهره‌برداری برسانیم.

وی به ضرورت تحقق عدالت سرانه های فرهنگی در پایتخت اشاره کرد و گفت: باید سرانه‌های خدماتی به ویژه سرانه های فرهنگی به صورت متوازن در مناطق ۲۲ گانه انجام پذیرد، چرا که بی توجهی به این امر مهم می تواند مشکلات و آسیب هایی را در پی داشته باشد.

ناظم رضوی در ادامه  به شعار شهردار تهران مبنی بر «تهران؛ شهر تلاش و سرزندگی» اشاره و تصریح کرد: فضاهای فرهنگی شامل سالن‌های سینما، تئاتر، پارک، اماکن تفریحی، امکانات آموزشی، کتابخانه، موزه‌ها، نمایشگاه‌های مختلف و...است و مجموعه ای از این امکانات و بهره گیری شهروندان از آنها، نشانه توسعه فرهنگی است، اما شاهدیم در برخی نقاط پایتخت؛ فضاهای فرهنگی به شکل مساوی توزیع نشده است، به طوری که در برخی نقاط شاهد کمبود و در برخی از مناطق، شاهد حجم بسیاری از امکانات و فضاهای فرهنگی وهنری هستیم، لذا با توجه به شعار مدیریت شهری فعلی، می توانیم با بهره گیری از برخی ظرفیت‌های فنی و تخصصی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی؛ شاهد توزیع مناسب تر امکانات و فضاهای فرهنگی در پایتخت باشیم.

انارکی محمدی، مدیر عامل سابق شرکت توسعه فضاهای فرهنگی نیز با اشاره به برخی چالش ها و مشکلات موجود در شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، اظهار امیدواری کرد: با حضور مدیر اجرایی قوی و توانمند همچون دکتر ناظم رضوی این مسایل حل و فصل شود.

همچنین سید محمد ناظم رضوی با حکم علیرضا زاکانی، شهردار تهران به سمت مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه فضاهای فرهنگی منصوب شد.

انتهای پیام/

۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 39587

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =