تقدیر هنرمندان از مدیریت شهری برای پاکسازی محوطه تئاترشهر از دستفروشان

فعالان عرصه هنر در قالب یک گردهمایی حمایتی از اقدام مدیریت شهری در پاکسازی محیط پیرامون تئاترشهر از دستفروشان تقدیر کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، گردهمایی اصحاب هنر به مناسبت پاکسازی محوطه تئاتر شهر از دستفروشان با حضور هنرمندان صاحب‌نام تئاتر، سینما و تلویزیون، مدیرعامل و برخی از اعضای هیات مدیره خانه تئاتر برپا شد.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران،چ در این باره گفت: همه باید از بوستان‌های پاک شهر تهران استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ما نمی توانیم نسبت به  نقطه مرکزی فرهنگی و پرتردد شهر بی تفاوت باشیم، اظهارداشت: نباید فقط یک عده خاصی تئاتر تماشا کنند، بلکه  معتقدیم همه مردم مثل دهه اول انقلاب باید تئاتر ببینند.

وی در ادامه سخنانش بر ضرورت استفاده مردم از بوستان ها تاکید کرد و گفت: مقدمات تفریحی باید در کل مناطق تهران زیرسازی و اجرا شود.

نادعلی همچنین به موضوع آینده دستفروشان محوطه تئاتر شهر اشاره کرد و گفت: این قشر زحمت کش برای ما عزیز هستند چرا که خرجی خانواده هایشان از این طریق تامین می شود. از این رو باید برای فضایی برای دستفروشان ایجاد شود، اما درمجموع تاکید داریم حقوق عمومی مردم نسبت به اشخاص اولویت دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان این است که در آینده دستفروشان به محوطه تئاتر شهر برگردند، ادامه داد: به هیچ عنوان دیگر در این محوطه هنری شاهد بساط گری یا دستفروشی نخواهیم بود.

امیر دژاکام، کارگردان سینما هم در این مراسم با قدردانی از عوامل شهرداری و شورای شهر بخاطر پاکسازی محوطه تئاتر شهر گفت: باید یادمان باشد، زمانی مشکل دستفروشان حل خواهد شد که مشکل اقتصادی شان برطرف شود.

وی جمع آوری دستفروشان از محوطه تئاتر شهر را کاری سخت اما مثبت دانست و افزود: حصارکشی محوطه تئاتر شهر اولین اقدامی است که باید انجام شود.

وی ایجاد موسیقی خیابانی، تئاتر خیابانی و ارائه انواع کار فرهنگی را در محوطه تئاتر شهر و بوستان دانشجو ضروری دانست و گفت: معتقدم ما نمی توانیم دستفروشان را نادیده بگیریم لازم است برای آنان بازارچه ای ایجاد شود تا آنان بتوانند خرج خانواده شان را تامین کنند.

طرح پیشنهادی مجموعه تئاترشهر برای اجرای عملیات عمرانی «حریم تئاترشهر» بر اساس ضوابط عملیات عمرانی در محوطه‌های دارای حریم عرصه و اعیان، به تصویب شورای حریم وزارت میراث فرهنگی و گردشگری رسیده است.

براساس اعلام کمیته تعیین حریم آثار تاریخی کشور، خردادماه سال ۱۴۰۱ ضوابط و مقررات حفاظتی عرصه و حریم اثر تاریخی تئاتر شهر تشریح و به ریاست این مجموعه اعلام شد. در این محدوده که به‌عنوان عرصه اثر تاریخی تئاتر شهر تعیین و ابلاغ شده هر گونه عملیات اجرایی و اقدامی که منجر به تخریب و یا آسیب به این اثر تاریخی شود، ممنوع و رعایت ضوابط عمومی حریم مصوب، الزامی است.

انتهای پیام/

۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲
کد خبر: 39603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =