برگزاری ششمین نشست مدیران ارشد شهری با شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور در حوزه «آتش‌نشانی و خدمات ایمنی»

در دومین سال متوالی از برگزاری سلسله نشست‌های مدیران ارشد شهری با شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور، ششمین نشست تخصصی با شرکت‌های فعال در حوزه “آتش نشانی و خدمات ایمنی” با حضور مدیران ارشد شهری در حوزه‌های مرتبط و مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان، به همت مرکز تهران هوشمند در ۲۱ تیرماه از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۸:۰۰ برگزار شد.

به گزارش شهر،در دومین سال متوالی از برگزاری سلسله نشست‌های مدیران ارشد شهری با شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور، ششمین نشست تخصصی با شرکت‌های فعال در حوزه “آتش نشانی و خدمات ایمنی” با حضور مدیران ارشد شهری در حوزه‌های مرتبط و مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان، به همت مرکز تهران هوشمند در ۲۱ تیرماه از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۸:۰۰ برگزار شد.

در این نشست که با حضور ایمان صادق زاده، رئیس مرکز تهران هوشمند و قدرت‌ا… محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی برگزار شد، مباحثی همچون اقدامات شهرداری تهران در پیش‌بینی و ایجاد سازوکارهای مناسب جهت استفاده از توانمندی‌ شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل معضلات اولویت دار حوزه مدیریت شهری و نیازهای فناورانه سازمان آتش نشانی، طرح و در خصوص راه‌کارها تبادل نظرشد.

در ابتدای این نشست صادق‌زاده، رئیس مرکز تهران هوشمند گفت: در پنج نشست گذشته بیش از ۱۰۹ شرکت حضور داشتند که تعدادی از این شرکت‌ها طرح‌های خود برای حل چالش‌های حوزه مدیریت شهری تهران را به این مرکز ارسال نموده‌اند؛ از بین طرح‌های ارسالی، طرح‌هایی که تاییدیه لازم جهت پیش‌نیازهای فنی را دریافت کرده‌اند در حال اجرا در فضای پایلوت هستند که تعدادی نیز منجر به عقد قرارداد شده‌است.

رئیس مرکز تهران هوشمند با اشاره به چالش‌های موجود در مسیر عقد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان در گذشته گفت: شرکت‌های دانش بنیان برای همکاری با شهرداری در گذشته، دارای چالش‌های فراوانی بودند که در دوره جدید مدیریت شهری اقداماتی جهت به حداقل رساندن این چالش‌ها از جمله قابلیت پذیرش ضمانت‌نامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های غیردولتی و پژوهش و فناوری، پذیرش اعتبار تاییدیه کارگروه تولید باراول در معاونت علمی ریاست‌جمهوری و حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی صورت پذیرفته است.

در ادامه این نشست محمدی رییس سازمان آتش نشانی ضمن برشمردن نیازهای اصلی سازمان آتش نشانی به چند مورد از نیازهای موجود در سازمان آتش‌نشانی که در عملیات‌ مختلف باعث کاهش ایمنی آتش‌نشانان و گاها شهادت نیروهای عملیاتی این سازمان شده، اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی از شرکت‌های دانش بنیان خواست با تلاش در تولید محصولات و خدمات برای پاسخ‌گویی به نیازهای فناورانه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، در حفظ جان و امنیت آتش‌نشانان سهیم باشند و بر این مهم همت گمارند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر شرکت‌های حاضر در نشست با نیازهای فناورانه سازمان آتش نشانی، معاون بخش فنی این سازمان، به توضیح جزئیات این نیازها پرداخت.

پس از ارائه نیازهای مرتبط در حوزه نشست، مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان ضمن معرفی شرکت خود، به ارائه پیشنهادها، معرفی دست‌آوردها و محصولات دانش‌بنیان خود در حوزه نیازهای فناورانه آتش‌نشانی و راهکارهای پیشنهادی جهت بهبود روش‌های تعامل با مجموعه مدیریت شهری پرداختند.

طبق اعلام برگزارکنندگان نشست، پس از ارسال طرح‌ها در موعد مقرر، بررسی‌ها انجام و در صورت تایید فنی، تعاملات جهت شروع همکاری آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 39650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =