بهبود نظام نظارت بر عملکرد مالی سازمان‌ها و شرکت ها با هدف مدیریت بر هزینه‌ها

مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران، با اشاره به بهبود نظام نظارت بر عملکرد سازمانها و شرکت ها تاکید کرد: بهبود این نظام در راستای مدیریت هزینه های شهرداری تهران است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، ابراهیم باقی امور مجامع را نظارت بر عملکرد سازمان‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: امور مجامع هماهنگ‌کننده بین سازمان‌ها بوده و اهم وظیفه آن نظارت بر اجرای قوانین در سازمان‌ها است.

ابراهیم باقی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری مجامع شرکت ها و شورای سازمان ها به جهت آنکه علاوه بر رسیدگی به صورت های مالی و ارایه گزارش توسط حسابرسان مستقل نسبت به عملکرد مالی واحد ها و گزارش مدیران از عملکرد یکساله شان را به همراه دارد، افزود: اعضای مجمع ضمن آگاهی از وضعیت مالی و عملکردی واحد ها از اقدامات یکساله گذشته و برنامه های آتی مدیر عامل و اعضای هیات مدیره در راستای اهداف و چشم انداز ها مطلع می شوند.

مدیر کل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران در ادامه به خدمات مشاوره ای که با هدف بهبود عملیات به سازمان ها و شرکت ها ارائه می شود اشاره کرد و افزود: کاهش ۳۳ در صدر بندهای گزارشات حسابرسی، معارفه و استقرار موسسات حسابرسی مستقل، مشارکت در پاسخگویی به حسابرسان مستقل، تهیه و ابلاغ دستور العمل صرفه جویی ۵۳۵۰ میلیارد تومان حاصل از ارایه طریق در خصوص کمک های اعطایی شهرداری، تفویض دفاتر قانونی سال ۱۴۰۱، پیگیری و به نتیجه رساندن پرونده های سنواتی باز و ثبت و صدور اسناد حسابداری مربوطه از جمله دستاوردهای این اداره کل در ارائه خدمات مشاوره ای به سازمان هاو شرکت های شهرداری تهران بوده است.

باقی از رسیدگی محتوایی در جهت ایجاد ارزش افزوده سخن گفت و اظهار داشت: شناسایی مبلغ ۱۳ هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان اقلام راکد و سنواتی در مناطق ۲۲ گانه، شناسایی دارایی های ثبت نشده در واحدهای اجرایی، اصلاح علی الحساب ها و حساب های دریافتنی و کاهش حساب های پرداختنی بدون صرف منابع، تهیه گزارشات حسابرسی داخلی سالانه به تفکیک مناطق ۲۲ گانه از جمله اقدامات انجام شده اداره کل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران، در راستای رسیدگی محتوایی در جهت ایجاد ارزش افزوده است.

ارزیابی عملکرد مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران با هدف برقراری انضباط مالی

ابراهیم باقی مدیر کل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران گفت: در راستای تحقق بند ۳ ماده ۱۱ برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران، مبنی بر احصا شاخص‌های کلیدی عملکرد مناطق ۲۲ گانه، سازمان‌های وابسته و شرکت‌های تابعه و اندازه گیری و گزارش آن در مقاطع مختلف سال، گزارش ارزیابی عملکرد مناطق ۲۲ گانه تحت عنوان میزان برقراری انضباط مالی در سال ۱۴۰۱ بر مبنای شاخص‌های کلیدی و کاربردی توسط این اداره کل تهیه شده است.

وی در ادامه راه اندازی سامانه امور مجامع و حسابرسی، راه اندازی سیستم آرشیو الکترونیکی اسناد، بخشنامه و دستورالعمل ها، تدوین نظامنامه حسابرسی داخلی و... را از جمله برنامه های آتی امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران عنوان کرد.

انتهای پیام/

۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 39659

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =