خدمت به هیئات مذهبی، خدمت به سالار شهیدان (ع) است

شهردار منطقه ۱۲ در آستانه ایام سوگواری ماه محرم به خانه مداحان اهل بیت (ع) واقع در چهارراه فخرآباد رفت و با رئیس هیأت‌مدیره این خانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، صبح دوشنبه، ۲۶ تیرماه و در آستانه ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، وحیدرضا انارکی محمدی و هیأت همراه به دیدار مرتضی طاهری، رئیس هیأت‌مدیره خانه مداحان اهل بیت (ع) رفت و درباره افزایش تعاملات برای برگزاری عزاداری‌های ایام محرم بحث و گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش؛ در این دیدار که به همراه بازدید از بخش‌های مختلف خانه مداحان بود، در مورد جانمایی مقبره‌ای برای شهید گمنام در محوطه این خانه و برپایی مراسمی برای تشییع و تدفین آن شهید والامقام تصمیم‌گیری شد.

انارکی محمدی، شهردار منطقه دراین‌باره گفت: هم‌اکنون همه شیعیان در سراسر کشور در تدارک تسهیلات و ادوات لازم، ویژه ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) و یارانش به‌سر می‌برند و ما نیز در شهرداری منطقه ۱۲ همچون دیگر عاشقان آن حضرت با جدیت کامل به استقبال ماه محرم می‌رویم.

وی با تأکید بر خدمت به هیئات مذهبی به عنوان سکانداران برپایی عزاداری‌های مردمی افزود: خدمت به هیئات مذهبی، خدمت به سالار شهیدان (ع) است و رضایت پروردگار و عنایت ائمه (ع) را برای هرکس که گامی در این راه بردارد، در پی خواهد داشت؛ به همین منظور بازدید از همه هیئات مذهبی سطح منطقه به منظور بررسی مشکلات و کمک به رفع آنها در دستور کار معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه قرار دارد که در این ایام به انجام خواهد رسید.

شهردار قلب طهران ضمن بیان این مطلب که برجسته‌ترین و قدیمی‌ترین هیئات مذهبی در منطقه ۱۲ واقع شده، بیان کرد: ماهیت مردمی‌بودن این عزاداری‌ها سبب ماندگاری آنها در طول تاریخ بوده و جلوه‌های هنری خلاقانه‌ای در قالب‌های مختلف همچون مداحی، چاووشی‌خوانی، برپایی تعزیه و... ایجاد کرده که این جلوه‌ها، میراث معنوی این مرزوبوم به شمار می‌رود؛ ازاین‌رو ما نیز در شهرداری منطقه ۱۲ در این ایام در کنار مردم خواهیم بود و تلاش می‌کنیم در برنامه‌های آنان مشارکت فعال داشته باشیم.

به گفته محمدی؛ سیاه‌پوش‌کردن سطح منطقه، ساختمان‌های ستادی و نواحی، برپایی عزاداری در فضاهای باز منطقه و قرائت زیارت عاشورا، مشارکت در برپایی نمایشگاه عطر سیب واقع در میدان آیینی امام حسین (ع) از دیگر اقدامات منطقه ۱۲ در آمادگی برای ایام محرم و ماه صفر خواهد بود.

انتهای پیام/

۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 39664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =