کمیسیون امور شوراها موافق تحقیق و تفحص از شهرداری تهران نیست

رییس کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرداری تهران وظایف قانونی ویژه‌ای دارد، گفت: پیشنهاد می‌کنم شهردار پایتخت هر چند وقت یکبار در جلسات مجلس حاضر شود و در زمینه قانون‌گذاری نقطه نظراتش را ارایه دهد.

ولی‌الله بیاتی سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره جزئیات جلسه این کمیسیون با شهردار پایتخت گفت: امروز جلسه کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با دستور جلسه تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران و به درخواست یکی از نمایندگان برگزار شد. در این جلسه شهردار تهران و معاونین وی حضور داشتند و پاسخگوی مطالب ۹ گانه مطروحه توسط نماینده پرسش‌کننده بودند.

وی در ادامه افزود: توضیحات شهردار تهران و معاونان وی، ابهامات نمایندگان را برطرف کرد و در مجموع هیچ‌یک از اعضای کمیسیون موافق با تحقیق و تفحص از شهرداری نبودند.

بیاتی تاکید کرد: شهرداری تهران مجموعه‌ای است با ۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه سالانه که ۳۷۰ نوع خدمت به شهروندان ارائه می‌دهد. از این رو وظیفه‌ی سنگینی بر دوش این نهاد است که اعضای کمیسیون شوراها نیز از زحمات شهرداری تهران در خدماتی که به شهروندان ارایه می‌دهد تقدیر و تشکر کردند. در همین رابطه پیش بینی می‌کنیم موضوع تحقیق و تفحص در صحن علنی مجلس نیز رای نیاورد.

سخنگوی کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: شهرداری تهران وظایف قانونی ویژه‌ای دارد. به عنوان مثال در تمامی استان‌ها مسئولیت دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ با استانداری است، اما در تهران این مسئولیت برعهده شهرداری گذاشته شده‌است. به همین جهت اطلاع رسانی درست در رابطه با عملکرد شهرداری ضرورتی است اجتناب ناپذیر. حتی پیشنهاد می‌کنم مانند سایر وزرا شهردار تهران هر چند وقت یکبار در جلسات مجلس حاضر شود و اگر جایی پیشنهادی در زمینه قانون گذاری داشت آن را ارایه دهد.

انتهای پیام/

۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹
کد خبر: 39678

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =