شیوه انتخاب رئیس ستاد مشارکت‌های محله‌ای اصلاح می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای انتخاب رئیس ستاد مشارکت‌های محله‌ای چون که باید از کمیسیون فرهنگی باشد قرار بر این شد که اصلاحاتی انجام شود و شاید در جلسه بعدی مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه یکصد و شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نطق پیش از دستور یکی از اعضا قرائت خواهد شد، اظهار کرد: سال ۱۳۸۵ مصوبه ای برای هماهنگی با تمام دستگاه های اجرایی داشتیم و هر موقع ضرورت داشت، جلساتی تشکیل می شد اما به تعویق افتاد و امروز می بینیم که با مشکل آب روبه رو هستیم و به درختان به همین دلیل آب داده نمی شود و ناچاریم با شرکت آب و فاضلاب جلسه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در گذشته سه کمیسیون داشتیم و امروز ۶ کمیسیون داریم، یادآور شد: کمیسیون عمران، شهرسازی و خدمات شهری را نیز باید در این مصوبه دخالت دهیم و چون مسئله فوری بود و زمان کم داریم، دو فوریت پیشنهاد دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارائه گزارش حساب درآمدها و هزینه های سه ماه ابتدایی امسال، تصریح کرد: در مورد کیوسک های شهر در عرضه گل و مطبوعات که چند سال است اجاره آنها تغییر نکرده و باید قرارداد ببنندند، بررسی می شود. یک جا هم نباید ایجاد و جابجا شوند و این خلاف قانون است.

وی به بررسی گزارش حسابرسی سازمان پسماند و نامگذاری معابر در جلسه امروز پرداخت و تصریح کرد: قرار بر این شد که معاونین شهردار در جلسه حضور داشته باشند چون در مواقعی سوال می شود و کسی نیست پاسخ دهد. ممکن است پرسش ها در اذهان عمومی باقی بماند و پیشنهاد داده شد معاونین باشند اما فکر نمی کنم نیاز باشد همیشه حضور داشته باشند چراکه مشخص نیست پرسش و تذکر اعضا با چه موضوعی باشد.

چمران تأکید کرد: پاسخ ها برای اداره مصوبات تنظیم شده که اگر ظرف ۱۵ روز ارسال نشود بلافاصله پاسخ دهند و پیگیری ها برای دریافت پاسخ انجام خواهد شد؛ البته پاسخ ها نباید همان روز باشد و مواردی که نیاز به پاسخ سریع داشته باشد، جدا می شوند.

وی ادامه داد: برای انتخاب رئیس ستاد مشارکت های محله ای چون که باید از کمیسیون فرهنگی باشد قرار بر این شد که اصلاحاتی انجام شود و شاید در جلسه بعدی مورد بررسی قرار بگیرد.

چمران همچنین در صحن شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک به مناسبت قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان در جهان و تیم کشتی ایران در آسیا، اظهار کرد: امیدواریم قدر جوانان و ورزشکاران بدون حاشیه ما را بدانند و برای تربیت بیشتر آنها تلاش شود.

انتهای پیام/

۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
کد خبر: 39684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =