استقبال پرشور بانیان هیئات و روضه های خانگی از نمایشگاه «عطر سیب»

بیست و یکمین سال رویداد فرهنگی عطر سیب از ۲۴ تیرماه فعالیت خود را آغاز کرده و خوشبختانه هر سال استقبال پرشوری نسبت به سال گذشته داشته است.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جامه‌دار پور با اشاره به این موضوع و اینکه بانیان و مسئولان هیئت‌ها یکی از مظلوم‌ترین اقشار دستگاه حسینی هستند تصریح کرد: مسئولان هیئات بیشترین بار این علم را بر دوش می‌کشند و این اتفاق بزرگ را در شهر رقم می‌زنند و ما معمولا مداحان و سخنرانان را می‌بینیم.  لذا ما سعی می‌کنیم در این نمایشگاه به آنها در تهیه و تجهیز هیئت‌هایشان کمک کنیم و دغدغه آنها را در این زمینه پاسخگو باشیم.

دبیر نمایشگاه «عطرسیب» با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هر ساله بستری را فراهم می‌کند تا تولیدکنندگان، اقلام و محصولات مرتبط با هیئات را در چند روز به شهروندان ارائه کنند افزود: این برنامه در میدان آئینی امام حسین (ع) از ۲۴ تا ۲۸ تیرماه  برگزار می شود. این محل دسترسی مناسبی دارد و در مرکز شهر برای خانواده‌ها و هیئات تردد آسانی دارد.

جامه‌دارپور  تصریح کرد: خانواده‌ها از ساعت ۸ تا ۱۱ شب می‌توانند برای تهیه ملزومات روضه‌های خانگی اقدام کنند و هیئت‌ها برای دریافت بن کارت‌های اهدایی باید از ساعت ۸ تا ۲۰ با به همراه داشتن کارت شناسایی به نماینده سازمان تبلیغات اسلامی مراجعه کنند که پس از استعلام و اخذ تایید نهایی از این نهاد، بن خرید دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در بخش جنبی نمایشگاه، هرشب رویدادهای فرهنگی اجرا می‌شود افزود: آیین‌های عزاداری اقوام مانند «رژه عاشورایی شاه حسین گویان» ترک زبانان هرشب اجرا می‌شود.

به گفته وی؛ تعزیه‌خوانی نوجوانان و دیگر رسوم عزاداری نیز از رویدادهای فرهنگی این نمایشگاه است.  

بیست و یکمین رویداد فرهنگی «عطر سیب» با هدف تأمین محصولات و خدمات محافل حسینی شهر تهران از ۲۴ تا ۲۸ تیر ماه در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 39710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =